۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۵۳۷۱۶

دیدار صمیمی طلاب شبستر با نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی

طلاب و اساتید حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان شبستر در دیدار صمیمی با رییس عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی به بیان مشکلات خود پرداختند.
دیدار آل هاشم با طلاب شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و رییس عالی حوزه علمیه استان امروز در جریان سفر به شبستر با طلاب و اساتید حوزه علمیه امام خمینی(ره) این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی توسعه حوزه های علمیه را یکی از مهم‌ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: اگر نهضت خمینی کبیر با مجاهدت علما و روحانیان به ثمر نشست، باید دانست که تداوم انقلاب و ادامه راه امام و شهدا نیز تنها با نقش‌آفرینی حوزه های علمیه ممکن خواهد بود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که انقلاب اسلامی تاثیر شگرف در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در ایران، منطقه و سایر کشورهای جهان داشته است، تصریح کرد: وحدت، حضور در صحنه ملت، بصیرت، ولایت‌مداری و تبعیت از مرجعیت شیعه از جمله عوامل پیروزی نهضت مردم ایران علیه رژیم طاغوت بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تشریح وجوه تمایز انقلاب اسلامی ایران از سایر انقلاب‌های جهان، گفت: اگر نگاهی به انقلاب‌های روسیه، فرانسه و الجزایر بیندازیم می‌توان با مقایسه آنها به نکات مهمی رسید که اسلامی بودن انقلاب ملت ایران مهم‌ترین ویژگی‌ نهضت ضدستمشاهی مردم ایران بوده است.

رییس عالی حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی با رهبری علمای دین و مرجعیت شیعی پایه‌گذاری شد، افزود: مردمی بودن انقلاب یکی دیگر از نکات اساسی انقلاب اسلامی ایران است، چراکه در دیگر انقلاب‌های رخ داده در جهان عنصر اصلی مبارزه نیروهای متشکل حزبی و جناحی بوده که از راه جنگ مسلحانه وارد عرصه شدند.

وی خواستار تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از سوی علما و فضلای حوزوی شد و گفت: مردمی بودن، اسلامی بودن و رهبری الهی سه عامل اصلی  پیروزی انقلاب بود که توجه به همین عوامل نیز منجر به بقا و استمرار انقلاب اسلامی خواهد بود، قطعا حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال باید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته باشد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات