۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۵۳۹۸۸
امام جمعه تبریز:

وحدت و بصیرت رمز تعالی و تداوم انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که تبعیت محض از ولایت فقیه رمز مقابله با استعمار و استکبار است، گفت: وحدت و بصیرت رمز تعالی و تداوم انقلاب است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در یادواره شهدای معلم و دانش آموز اهر که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه این شهرستان نیز همراه بود، اظهار داشت: این انقلاب به برکت خون شهدا به ثمر رسیده و باید در حفظ و حراست از آن جانفشانی کرد.

وی با بیان این‌که شهدا با تبعیت از رهبری و ولایت تنها برای دفاع از کیان کشور، دفاع از جان و ناموس مردم و تعالی اسلام و مکتب تشیع به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: امروز نیز رمز بقای انقلاب اسلامی تنها در وحدت و همدلی میان مردم و مسؤولان و البته تبعیت از ولایت فقیه خلاصه می شود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مسؤولان باید قدر مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب را بدانند، تصریح کرد: توطئه امروز دشمن جدایی مردم از انقلاب است، از این رو با تهاجم فرهنگ و جنگ نرم رسانه‌ای به دنبال القای باورهای غلط و کذایی از اسلام، تشیع و انقلاب اسلامی است.

وی دیگر توطئه دشمن را تحریف تاریخ انقلاب و دفاع مقدس دانست و گفت: استکبار جهانی می داند که اگر باورهای و ارزش‌های انقلاب اسلامی و روحیه جهادی دوران دفاع مقدس در کشور حاکم شود، به هیچ عنوان نمی توانند در برابر بصیرت، اراده و. ولایت‌مداری ملت ایران ایستادگی کنند، از این رو به دنبال فاصله‌افکنی میان مردم و ولایت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که تبعیت محض از ولایت فقیه رمز مقابله با استعمار و استکبار است، گفت: مردمی بودن انقلاب اسلامی، وجه تمایز آن با دیگر انقلاب‌ها است، اگر مسؤولی در این نظام مردمی نباشد، بداند که به خون شهدا و انقلاب اسلامی خیانت کرده است.

وی با بیان این‌که فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در اعتقادات و باورهای دینی و ملی مردم دارد، گفت: هیچ یک از جناح‌ها و گروه های سیاسی نباید شهدا را به نام خود مصادره کنند، اصل انقلاب اسلامی بر پایه نهضت ملت ایران علیه رژیم طاغوت به ثمر رسیده و شهدا غیر قابل مصادره هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان تأکید بر این‌که مرجعیت دینی نقش مهمی در ارتقای بصیرت و آگاهی ملت ایران ایفا کرده است، گفت: انقلاب اسلامی ثات کرد که دین و سیاست جدا از یکدیگر نیستند؛ در شرایطی که انقلاب‌های دیگر مسیر جدایی دین از سیاست را پیگیری کردند و در نهایت منحرف یا شکست خوردند.

همچنین حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی  با ارایه گزارشی از وضعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شهرستان اهر و مقایسه آن با دوران قبل از انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم منطقه ارسباران در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار ارزشمندی در دفاع از کشور ایفا کردند، اما محرومیت حاکم بر منطقه شایسته مردم این دیار نیست./935/پ204/ب1

ارسال نظرات