۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۵۶۰۱۱
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی:

نهادهای مختلف برای نهادینه‌سازی فرهنگ ازدواج آسان تشریک مساعی داشته باشند

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید نهادهای مختلف فرهنگی و مذهبی برای نهادینه‌سازی فرهنگ ازدواج آسان در جامعه با یکدیگر تشریک مساعی داشته باشند.
حجت الاسلام امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌ریزی گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه (س)، با اشاره به برگزاری جشن ازدواج آسان در این روز، اظهار کرد: یکی از آسیب‌های موجود در این زمینه این است که بسیاری از زوج‌ها در برنامه‌های ازدواج آسان شرکت می‌کنند؛ اما باز هم برنامه جشن کذایی خود را برگزار می‌کنند.

وی افزود: در سال‌های اخیر بسیاری از نهادها ازجمله دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برنامه‌هایی برای برگزاری جشن ازدواج آسان داشته‌اند؛ اما زوج‌های شرکت‌کننده در این برنامه‌ها باز هم جشن پرخرج خود را برگزار می‌کنند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید نهادهای مختلف فرهنگی و مذهبی برای نهادینه‌سازی فرهنگ ازدواج آسان در جامعه با یکدیگر تشریک مساعی داشته باشند.

حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی هم در این نشست، اظهار کرد: در هجدهم اسفند امسال و سالروز ولادت باسعادت بانوی مکرم قرار است کار ویژه‌ای در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان در استان انجام شود.

وی افزود: هر سال در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) نهادهای مختلفی ازجمله کمیته امداد و آبشار عاطفه‌ها اقدام به برگزاری جشن ازدواج آسان برای زوج‌های جوان می‌کنند؛ اما امسال این اقدام در قالب برنامه مشترکی در مصلای بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام قدیمی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با دعوت زوج‌های جوان به مصلا و تجلیل از آنها، برنامه خوب و به‌یادماندنی برگزار شود تا زندگی مشترک آنها با معنویت خاصی شروع شود.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد افزود: سعی داریم با کمک سایر نهادها برنامه مناسبی در راستای ترویج فرهنگ ازدواج بهنگام و آسان و مبتنی بر سبک زندگی اسلامی داشته باشیم./9314//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات