۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۵۶۴۴۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

وقف چشمه‌ای همیشه جاری و راهی برای الهی شدن اعمال است

حجت‌‌الاسلام و المسلمین یعقوبی گفت: وقف چشمه‌ای همیشه جاری است و با گذشتن از مال می‌توان اعمال را الهی کرد.
امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جشنواره فرهنگی و هنری وقف چشمه همیشه جاری که در سالن بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم، فرزندان و اموال زینت زندگی دنیوی هستند و انسانی موفق است که بتواند این زینت‌های دنیوی را جاودان کند.

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه انسان می‌تواند اموال و فرزندان خود را باقیات‌الصالحات و جاودان کند، افزود: انسان با تربیت فرزندان صالح و وقف اموال خود در راه کارهای خیر، می‌تواند دارایی‌هایش را جاودانه و همیشه جاری کند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه خداوند به‌عنوان نعمت‌های دنیوی به انسان داده است، زودگذر است، اما انسانی موفق است که بتواند از این نعمت‌های زودگذر، نعمتی ماندگار بسازد که بهترینان وقف و شرکت در کارهای خیر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اشاره کرد: اگر اعمال انسان رنگ خدایی به خود بگیرد، ماندگار می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از انسان‌های مانند شهدا، جان خود را وقف می‌کنند و نام و یادشان برای همیشه ماندگار می‌شود و برخی دیگر با وقف مال خود، باعث نشاط اجتماعی می‌شوند.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین یعقوبی تأکید کرد: انقلاب اسلامی، موقوفه بسیار عظیمی بود که امام خمینی (ره) از خود به‌جای گذاشت و این موقوفه باعث شد چشم دنیا به سمت اسلام متوجه شود و مستکبران عالم نیز به عقب رانده شوند.

وی افزود: علم و انتشار آن‌که منشأ بیداری است نوعی وقف است و اگر کسی بتواند با چاپ کتاب و اشعار، فرهنگی اسلامی را در جامعه نهادینه کند، علم خود را ماندگار و جاودانه کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: گذشتن از مال بسیار دشوار است و انسان‌های خیری که توانسته‌اند در راه گذشت از اموال خود پیش‌قدم باشند، نزد خدا محبوبیت خاصی دارند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر انسان در هنگام زندگی و حیاتش نتواند باقیات‌الصالحاتی برای خود باقی بگذارد، بازماندگان او هرگز این کار را برای او انجام نخواهند داد، پس بهترین راه وقف اموال در هنگام حیات است./۹۳۱۴/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات