۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۵۶۵۸۷

گردهمایی روحانیان نیروهای مسلح منطقه شمال‌غرب برگزار شد

گردهمایی روحانیان شاغل در نیروهای مسلح منطقه شمال‌غرب کشور در سالن سینما سرباز اسلام تبریز برگزار شد.

روحانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در گردهمایی روحانیان شاغل در نیروهای مسلح منطقه شمال‌غرب کشور که در سالن سینما سرباز اسلام تبریز برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت در هدایت و سعادت جامعه نقش اساسی و مؤثر دارد.

وی ادامه داد: هر چه هم هجمه‌های منفی رسانه‌های معاند غربی علیه روحانیت بیشتر باشد، مردم به روحانیت اصیل اعتقاد دارند، مردم از بدو تولد تا مرگ با روحانیان مأنوس و همراه هستند؛ رفتار، کردار و عملکرد روحانیت به عنوان معیار و الگو مورد توجه ویژه جامعه قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خطاب به روحانیان افزود: حتی از برخی حقوق مسلم خود نیز باید گذشت تا بتوان اثرگذار شد، برخی مسائل حرام نیست، اما برای قشر روحانیت ایراد دارد، مردم نظاره‌گر رفتار و سیره روحانیان هستند، در هر جایگاهی که قرار دارید، مسؤولیت هدایت را برعهده دارید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که رسالت روحانیان فعال در نیروهای مسلح رسالتی مضاعف بر عهده دارند، افزود: در نیروهای مسلح هیچ خطی و روشی جز خط ولایت نباید مورد توجه باشد، روحانیان باید مراقب جریان نفوذ باشند، ورود جریان‌ها و اندیشه‌های سیاسی غیرولایی تهدیدی جدی به شمار می‌رود.

وی با بیان این‌که کارکنان نیروهای مسلح باید آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی باشند، افزود: رمز موفقیت روحانیان شاغل در نیروهای مسلح در بصیرت افزایی کارکنان، دعوت به صمیمت و وحدت و همچنین اطاعت محض از رهنمودهای ولایت فقیه است.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرازهایی از رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان اظهار داشت: روحانیان رسالت خطیری در تحقق مطالبات رهبر انقلاب بر عهده دارند، این‌که ما بنشینیم و به دیگران بگوییم که بقیه به دنبال رهنموهای رهبری باشند، درست نیست، ابتدا باید خود وارد جریان عمل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به فضاهای تبلیغی ارزشمند در نیروهای مسلح گفت: سعی با جوانان رفیق شوید و تنها با امور اداری خود را درگیر نکنید، به آسایشگاه‌های سربازی سرکشی کنید و ارتباط چهره به چهره با سربازان جوان برقرار کنید، این جوانان قرار است آینده نظام را تأمین کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: شیوه رفتاری و گفتاری روحانیان نیروهای مسلح اثرگذاری بسیار عمیق و مهمی در نوع نگرش سربازان جوان و کارکنان نسبت به نظام و روحانیت دارد، سعی کنید ابتدا خود عامل به گفته‌های ارزشمندتان باشید، دیگران را با رفتار خود به سمت ارزش‌های الهی دعوت کنید./935/پ203/ب1

ارسال نظرات