۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۵۶۷۷۷

مراسم بزرگداشت ارتحال حجت الاسلام صحفی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مهدی صحفی یار دلسوز امام خمینی (ره) در قم برگزار شد.
مرحوم حجت الاسلام سیدمهدی صحفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت ارتحال مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مهدی صحفی یار دلسوز امام خمینی (ره)، از شاگردان حضرات آیات امام خمینی(ره)، بروجردی و گلپایگانی و پدر دو شهید جنگ تحمیلی امشب در مسجد جامع قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، نمایندگانی از دفتر حضرات آیات صافی گلپایگانی و فاضل لنکرانی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین ملکا نماینده دفتر مقام معظم رهبری در قم در این جلسه حضور داشتند.

همچنین سیدجواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و نماینده‌ای از دفتر رییس مجلس شورای اسلامی، اساتید حوزوی و دانشگاهی و همچنین برخی مسؤولان استانی نیز در این مراسم حضور یافتند.

حاضران در این مراسم ترحیم با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام والمسلمین صحفی را گرامی داشتند و برای ایشان علو درجات و غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار شدند.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی صحفی به مدت 25 سال متمادی، امام جماعت «مسجد جامع قم» را عهده دار بوده و به مدّت هشتاد سال تمام، به عنوان خطیب و ذاکر معروف اهل بیت(ع) در شهر مقدّس قم و برخی دیگر از مناطق ایران به ویژه در بیوت مراجع قدیم و معاصر، مشغول تبلیغ و ترویج، بود، همچنین از زبان بزرگانی چون حضرت امام خمینی (ره)، به تقوا و احتیاط و ورع، نام آور شده و مورد وثوق کامل ایشان در امور حسبیّه، بوده اند.

این دانشمند مولّف، در عرصۀ هنر خطّ و خطّاطی و استنساخ نسخه های خطّی و صحّافی نیز زبر دست بوده و از مرحوم سردار کابلی و برخی بزرگان دیگر، اجازه نامه های روایی دریافت کرده است و در امور حسبیّه، از غالب مراجع قدیم و معاصر، ولایت تام داشت.

لازم به ذکر است، مراسم بزرگداشت هفتمین روز از درگذشت این عالم جلیل‌القدر روز جمعه از ساعت ۳ تا ۴:۳۰ عصر در مسجد جامع قم برگزار خواهد شد./۸۴۱پ۲۰۳/ی/

ارسال نظرات