۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۵۷۴۶۰
مدیركل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید:

پنجمین كنگره ملی روز بزرگداشت شهدا برگزار می شود

کریمیان با اشاره به برنامه پنجمین كنگره ملی روز بزرگداشت شهدا، گفت: این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شهیدی و علی لاریجانی به همراه تجلیل از ١٠ نفر از خانواده های شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس، ترور، هسته ای و شهدای مدافع حرم از سراسر كشور برگزار می شود.
کریمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، كریمیان مدیركل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر امروز دوشنبه ۱۴ اسفندماه در نشست خبری تشریح برنامه های بزرگداشت ٢٢ اسفند روز بزرگداشت مقام شامخ شهدا كه در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد با اشاره به شعار امسال روز بزرگداشت شهید با عنوان "شهیدان مظهر قدرت ایران" اظهار داشت: ما همانند سنوات گذشته طرح سپاس برای شهدا خواهیم داشت، طرح سپاس از سال های گذشته برای مراجعه و دیدار مسؤولان از خانواده شهدا صورت گرفته است كه از روز ١٥ اسفند به مدت یك هفته در حدود ٤٠٠ هزار دیدار صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در طرح سپاس دیدار با رهبری و دیدار رییس جمهور و به ترتیب مسؤولان با خانواده شهدا صورت خواهد گرفت، در این دیدارها شهدایی كه تولد یا شهادت آنها در اسفندماه بوده باشد در اولویت خواهند بود.

مدیركل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید تاكید كرد: هماهنگی با دستگاه های اجرایی برای بزرگداشت شهدا یكی از برنامه هایی است كه برای این كار برنامه ریزی لازم انجام شده است و اطلاع رسانی و كار تبلیغاتی از سوی سازمان های مختلف انجام خواهد شد، همچنین در دفتر مشاورین وزراء نیز برنامه هایی برای تجلیل از خانواده شهدا از سوی وزارتخانه های مختلف صورت خواهد گرفت.

كریمیان تاكید كرد: در روز جمعه این هفته ١٨ اسفندماه نیز حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی خواهند كرد، از سوی دیگر نمایندگان بنیاد شهید در سایر استان ها و شهرستان ها نیز پیش از خطبه سخنرانی خواهند داشت.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه عكس نیز از سوي نماینده بنیاد شهید در مجلس نیز انجام می شود و نقش فراكسیون ایثارگری در مجلس عهده دار این كار خواهند بود، البته یكی از برنامه های دیگر ما در مجلس تجلیل از یك نفر همسر شهید، پدر شهید، مادر شهید و فرزند شهید از بین كاركنان نمایندگان مجلس است كه این امر از سوي مسؤولان مجلس انتخاب خواهد شد.

مدیركل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید با بیان اینكه یكی از برنامه های دیگر ما در این یك هفته بحث توجه به موضوع ایثار اجتماعی است، خاطرنشان كرد: ایثار یك بخش آن حفظ امنیت كشور است اما بخش دیگر آن ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه است و اگر ما ارزش ایثار اجتماعی را در كشور ترویج بدهیم قطعا آسیب های اجتماعی ما كاهش پیدا می كند و این موضوع هم مورد تاكید رهبر معظم انقلاب نیز می باشد.

كریمیان در خصوص یكی از برنامه های فرهنگی مربوط به روز شهید تصریح كرد: ما همچون گذشته طرح "انشاء یك نامه به شهید" نیز در سطح آموزش و پرورش برای دانش آموزان و شناخت آنها با شهیدان و مقام شهادت نیز انجام می دهیم و این امر در سال پیش نیز انجام می شد.

وی بیان كرد: یكی از برنامه های ما در هفته شهید برگزاری مراسم كاشت نهال به نام شهید (درختكاری) است، در واقع سعی داریم غرس نهال در تهران و كلیه استان ها را به یاد شهدای كشور در روز سه شنبه ١٥ اسفندماه داشته باشیم.

مدیركل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید ابراز داشت: از دیگر برنامه های هفته شهید عیادت از خانواده های معظم شهدا و ایثارگر بستری در بیمارستان های بنیاد شهید و امور ایثارگران است، در تهران در بیمارستان های ساسان، خاتم الانبیاء(ص) و مصطفی خمینی و در سایر استان ها نیر برنامه ریزی استانی انجام شده است كه این برنامه ها در روز چهارشنبه ١٦ اسفندماه صورت می گیرد.

كریمیان با اشاره به برگزاری آئین اهتزاز و تعویض پرچم و گلباران گلزار شهدای سراسر كشور اضافه كرد: این برنامه در روز پنج شنبه ١٧ اسفندماه در بهشت زهرا تهران و كلیه گلزارهای شهدا سراسر كشور با حضور مسؤولان و خانواده معزز شاهد و ایثارگری گلباران خواهد شد.

وی با بیان اینكه همایش بزرگداشت شهدای كارمند و تجلیل از خادمین شهدا و ایثارگران نیز جزء برنامه های ما است، اظهار كرد: این همایش در روز یك شنبه ٢٠ اسفندماه در تهران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و تجلیل از ٦٠ نفر از خانواده های شهید كارمند و كارمندان بازنشسته و شاغل و همچنین ٤١ نفر نیز در سطح استان های سراسر كشور نیز برگزار می شود.

مدیركل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید در خصوص اختتامیه "جشنواره نمایشگاه سرچشمه سرخ" توضیح داد: این اختتامیه در روز دوشنبه ٢١ اسفندماه با تجلیل از برگزیدگان هنرمند شركت كننده در چهار رشته نقاشی، گرافیك، عكس و هنر جدید با اهدای لوح تقدیر و تندیس و هدیه نقدی برگزار می شود.

كریمیان در پایان با اشاره به برنامه پنجمین كنگره ملی روز بزرگداشت شهدا گفت: این برنامه در روز سه شنبه ٢٢ اسفندماه در تهران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شهیدی و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به همراه تجلیل از ١٠ نفر از خانواده های شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس، ترور، هسته ای و شهدای مدافع حرم از سراسر كشور برگزار می شود./٨١٦/پ202/ب1

ارسال نظرات