۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۵۸۰۲۹
رییس کمیسیون پژوهش شورای عالی حوزه علمیه خراسان:

فرهنگ سازی پژوهش از موضوعات جدی در حوزه علمیه است

رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با تأکید بر این مطلب که در مدارس علمیه نیاز است که آهنگ پژوهش جدی تر باشد، گفت: به همین دلیل باید کارشناس یا معاون پژوهش در مدارس علمیه برای توسعه فعالیت های پژوهشی داشته باشیم.
پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمود مرویان حسینی، رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در دومین نشست کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان که امروز در مجتمع آفتاب ولایت برگزارشد، به تشریح فعالیت های کمیسیون پژوهش شورای عالی حوزه علمیه خراسان پرداخت.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی پژوهش از موضوعات جدی است، اظهار کرد: از طرفی به اصلاح الگوی تدریس براساس آموزش، پژوهش محور در سندهای بالادستی توجه شده است.

رییس کمیسیون پژوهش شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به این مطلب که ما باید آموزش را مبتنی بر رویکردهای پژوهشی قرار دهیم، گفت: اگر در این مسیر همراهی اساتید و محققان باشد می توان رویکردهای پژوهشی را بسط و توسعه داد.

حجت الاسلام مرویان حسینی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف نیاز است تا منشورات علمی و تخصصی در این زمینه سازماندهی، حمایت و تولید شوند، تصریح کرد: از جمله فعالیت های دیگری که در این عرصه حائز اهمیت است نیاز سنجی های مستند است که ما باید بتوانیم پژوهش ها را جهت دهی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه غیر از نظام جامع پژوهش، کرسی های نظریه پردازی در راستای تقویت پژوهش مورد توجه این کمیسیون واقع شده است، تصریح کرد: به همین دلیل در سند جامع پژوهشی مصوب شورای عالی حوزه علمیه پیش بینی شده است که برنامه های معاونت پژوهش پنج ساله باشند.

رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با تأکید بر این مطلب که در مدارس علمیه نیاز است که آهنگ پژوهش جدی تر باشد، گفت: به همین دلیل باید کارشناس یا معاون پژوهش در مدارس علمیه برای توسعه فعالیت های پژوهشی داشته باشیم./934/پ203/ب1

ارسال نظرات