۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۵۸۹۱۲
امام جمعه تبریز:

خط امام بدون تبعیت از رهبری معنا ندارد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که عمل به وصیت شهدا در دفاع از حریم ولایت فقیه محقق می شود، گفت: خط امام بدون تبعیت از رهبر معظم انقلاب معنا ندارد.
دیدار با خانواده شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امشب به همراه فرمانده سپاه عاشورا و جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان گردان تخریب در دوران دفاع مقدس در فضایی صمیمی با خانواده شهید اکبر جوادی دیدار کردند.

امام جمعه تبریز در این دیدار طی سخنانی با تأکید بر این‌که عمل به وصیت شهدا در دفاع از حریم ولایت فقیه محقق می شود، اظهار داشت: خط امام بدون تبعیت از رهبر معظم انقلاب معنا ندارد، به عبارت دیگر اگر ادعای پیروی از خط امام و شهدا را داریم، باید در مسیر ولایت‌مداری ثابت قدم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که همه به فرهنگ ایثار و شهادت نیازمندیم، افزود: شهدا نیازی به ما ندارند؛ این ما هستیم که به مرام، مسلک و مکتب آن بزرگواران نیازمندیم، از این رو باید تلاش کنیم فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه جاری کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که جوانان امروز نیز مانند جوانان دوران دفاع مقدس پایبند به فرهنگ ایثار و شهادت هستند، افزود: جوانان امروز در ادامه مسیر جهاد پدران خود، در جبهه‌های نبرد علیه تکفیری جانفشانی می کنند و شهدای مدافع حرم عاشقانه برای اسلام و انقلاب جان را فدا کردند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که جوانان را باید باور کنیم، تا بتوانند آینده نظام را تضمین کنند، افزود: جوانان امروز در همه عرصه ها پیشتاز هستند و اگر جلوتر از جوانان نسل انقلاب نباشند، کمتر نیستند، از این رو انتظار داریم دولتمردان و مسؤولان در بهره‌مندی از اندیشه، انرژی و خلاقیت نسل جوان همت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان برگزاری یادواره های شهدا را از جمله راه های مهم حفظ و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: باید همیشه از مادران و پدران شهدا تجلیل و تکریم کنیم، رسیدگی به وضعیت زندگی و معیشتی آنان کمتر کاری است که باید صورت گیرد.

همچنین حجت الاسلام همزبان، مدیر مرکز  تخصصی علامه امینی حوزه علمیه تبریز و از همرزمان شهید جوادی در سخنانی به بیان خاطراتی از آن رزمنده دلاور آذربایجان پرداخت و اظهار داشت: شهید جوادی انسان بزرگی بود و هنوز هم دوستان وی به او عشق می ورزند.

محسن ایرانزاد دیگر همرزم این شهید نیز گفت: برخی چهره ها در لشکر عاشورا برجسته بودند. از جمله شخصیتهایی که شهید مهدی باکری توجه ویژه ای نسبت به آنها داشت، شهید اکبر جوادی بود. او همواره به نماز اول وقت حساسیت داشت و تأکید بر اقامه نماز جماعت در گردان می کرد./935//۲۰۳/خ

ارسال نظرات