۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۵۹۱۳۷
آیت الله علما:

اعتکاف زمینه ساز انقلاب فرهنگی در کشور است

آیت الله علما با اشاره به اینکه اعتکاف زمینه ساز انقلاب فرهنگی در کشور است گفت: برخی شعائر دین نه تنها در ابعاد فردی اثرگذار است بلکه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی نیز حرکت و تحولی عظیم محسوب می شود.
آیت الله علما آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در نشست ستاد اعتکاف استان کرمانشاه ابراز داشت: اعتکاف از شعائر فردی و اجتماعی دین مبین اسلام محسوب می شود.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: برخی شعائر دین نه تنها در ابعاد فردی اثرگذار است بلکه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی نیز حرکت و تحولی عظیم محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: اعتکاف علاوه بر اینکه در شخصیت فرد انقلابی پدید می آورد بلکه آثار و برکات آن در تمام جامعه مشهود و قابل درک است.

وی در ادامه بیان داشت: خوشبختانه به برکت جمهوری اسلامی ایران، نسل جوان کشور استقبال خوب و باشکوهی از آیین اعتکاف داشته و حضوری پررنگ در این مراسم معنوی دارند.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: نسل جوان سرمایه اصلی کشور هستند و استقبال این نسل از آیین معنوی اعتکاف بیانگر سیرت و وجود پاک آنها است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: باید این آیین معنوی غنی و پربار را حفظ کرد زیرا همین شعائر دینی موجب تعالی جامعه و فرد شده و برکات فراوانی به همراه دارد.

گفتنی است آیین معنوی اعتکاف ماه رجب در مسجد جامع و مسجد النبی کرمانشاه برای برادران و مسجد حاج شهبازخان و مسجد چهارمین شهید محراب برای خواهران برگزار شده و علاقمندان می توانند از روز جمعه برای ثبت نام اقدام کنند./857/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات