۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۵۹۹۱۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

تبلیغ دین به دور از هرگونه جناح بندی های سیاسی باشد

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که حضور تبلیغی روحانیان در اماکن عمومی با برکات معنوی بسیاری همراه است، گفت: روحانیان بدانند که تبلیغ دین باید به دور از هرگونه جناح بندی های معمول سیاسی و حزبی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مبلغان دینی فعال در نوروز با بیان این‌که ترویج ارزش‌ها و آموزه های دینی در هر شرایطی لازم و عامل اعتلای جامعه است، اظهار داشت: یک روحانی باید به معنای واقعی پدر معنوی تمام اقشار جامعه باشد.

وی با بیان این‌که تبلیغ عمل‌گرا بهترین و اثرگذارترین نوع تبلیغ مبانی دینی است، خاطرنشان کرد: موفقیت یک طلبه انجام صحیح مبانی دینی است، به عبارت دیگر اگر به دنبال اثرگذاری در مخاطبان هستید، سعی کنید ابتدا خود عامل به آنچه باشید که مردم را بدان سفارش می کنید.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که مردم اعمال و رفتار روحانیان را به دقت زیر نظر دارند، افزود: بهترین تبلیغ برای دین اسلام نحوه رفتار، کردار و برخورد با مردم و همچنین اعمال روحانی است که می توانیم با حضور در مراکز تاریخی و فرهنگی، اسلام را تبلیغ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که بنده در ایام نوروز بارها در اماکن تاریخی، معنوی و گردشکری شهر حضور داشتم و با استقبال گرم مردم و گردشگران مواجه شدم، گفت: پیشنهاد می کنم با حضور در امامزادگان و اماکن متبرکه استان در راستای تبلیغ دین اسلام و اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران، نهایت بهره برداری و استفاده صورت گیرد.

وی با اشاره به این‌که فعالیت تبلیغی روحانیان در اماکن گردشگری و معنوی نباید تنها در پاسخگویی به شبهات دینی و سؤالات مذهبی مردم خلاصه شود، گفت: مبلغان وقت و انرژی بیشتری روی کودکان و نوجوانان داشته باشند، چراکه آینده کشور به دستا این نسل سپرده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که حضور تبلیغی روحانیان در اماکن عمومی با برکات معنوی بسیاری همراه است، افزود: روحانیان بدانند که تبلیغ دین باید به دور از هرگونه جناح بندی های معموال سیاسی و حزبی باشد، وظیفه روحانیت آگاه سازی، ارتقای سطح معرفتی و همچنین معرفی اهداف انقلاب اسلامی و خط ولایت است.

همچنین حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروز، همزمان با سراسر کشور با برنامه های مختلف فرهنگی و در آستان مقدس امامزادگان اجرایی شد، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار 79 مبلغ در استان حضور یافتند.

وی از اجرای طرح آرامش بهاری در 56 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: از این تعداد 59 مبلغ اعزامی از قم و 20 مبلغ بومی حضور داشتند که این علما قبل از اعزام به استان دوره های مختلف مشاوره کودک و نوجوان، چندرسانه ای و مشاوره دینی و خانوادگی گذرانده بودند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات