۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۶۱۲۳۵
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

شکوفایی اخلاقی و تربیتی طلاب، چشم انداز برنامه های تهذیبی مدارس علمیه

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که چشم انداز برنامه های تهذیبی در سطح مدارس علمیه، شکوفایی اخلاقی و تربیتی طلاب است، گفت: اجرای مستمر برنامه های اخلاقی و تربیتی در مدارس علمیه، حوزه را در رسیدن به چشم انداز مورد نظر یاری خواهد داد.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان و رابطان تهذیب مدارس علمیه استان با تبریک مبعثت نبی مکرم اسلام بر ضرورت بهره گیری مناسب از سیره نبوی در زندگی فردی و اجتماعی خود تأکید کرد.

وی در ادامه با بیان این که پیامبر گرامی اسلام برای احیای مکارم اخلاقی مبعوث شدند، افزود: امروز نیز اخلاق حلقه گمشده جامعه اسلامی به شمار می رود که با بهره گیری از سیره نبوی می توان آن را احیا کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، توجه به اخلاق و معنویت را جزء اصول راهبردی برنامه های مداس علمیه اعلام کرد و گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره بر پایه معنویت و اخلاق استوار بوده اند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که حوزه بدون توجه به اخلاق نمی تواند به دلیل اهداف خود دست پیدا کند، بیان داشت: در طول تاریخ عالمان و بزرگان دینی، معنویت و اخلاق را در حوزه یک اصل غیر قابل تغییر می دانستند.

وی با اشاره به این که علم و اخلاق نمی توانند جدای از هم رشد کنند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه به عنوان پرچم دار گسترش اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی، هیچ گاه نمی تواند نسبت به این دو مسأله مهم بی تفاوت باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت برنامه های اخلاقی و تربیتی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: نباید این برنامه های مهم در حاشیه دیگر سرفصل های مدارس قرار گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که متأسفانه در مقاطعی برنامه های مدارس علمیه تک بعدی بود و تنها به مسائل آموزشی پرداخته می شد، خاطرنشان کرد: برنامه های تربیتی و اخلاقی نیز در حوزه باید همگام با سرفصل های آموزشی دنبال شود.

وی به اجرای طرح جامع تربیتی در حوزه علمیه مازندران اشاره کرد و گفت: این طرح به همه مدارس علمیه استان ابلاغ شده و اجرای آن در مدارس آغاز شده و خوشبختانه تاکنون نیز اثرگذاری مناسبی را در میان طلاب شاهد بودیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که چشم انداز برنامه های تهذیبی در سطح مدارس علمیه، شکوفایی اخلاقی و تربیتی طلاب است، تصریح کرد: اجرای مستمر برنامه های اخلاقی و تربیتی در مدارس علمیه، حوزه را در رسیدن به چشم انداز مورد نظر یاری خواهد داد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طرح جامع تربیتی از یک جامعیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز به کار این طرح در سطح مدارس علمیه شاهد رونق برنامه های اخلاقی و تربیتی در میان طلاب حوزه هستیم.

وی با بیان این که حوزه های علمیه رسالت مهمی در حفظ و تقویت انقلاب و نظام اسلامی عهده دار است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تربیت و پرورش طلابی مهذب و انقلابی بهره گیریم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، حوزه علمیه را پشتیبان و حامی مطمئنی برای انقلاب و نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بدنه حوزه هیچ گاه از نظام و انقلاب جدا نبوده و همواره نسبت به تحولات نظام موضع گیری شفافی داشته است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که رسالت حوزه در دهه چهارم انقلاب بسیار سنگین تر از گذشته است، ابراز کرد: حوزویان باید در کنار انجام وظایف ذاتی خود در جهت حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی تلاش کنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات