۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۶۲۱۴۷
امام جمعه تبریز:

تحقق شعار سال نیازمند مشارکت عمومی مردم است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: حمایت از کالای ایرانی نباید در همایش‌ها و سمینارهای بی‌فایده محدود شود.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: این شعار در زمانی محقق می‌شود که دولت در کنار کارگر و کارفرما باشد.

وی با اشاره به این‌که توصیه رهبری در راستای شعار اقتصادی سال‌های گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید ملی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است، حمایت از کالای ایرانی نباید در همایش‌ها و سمینارهای بی‌فایده محدود شود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که تحقق شعار سال نیازمند مشارکت عمومی مردم در خرید کالای ایرانی است، تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی زمانی محقق می شود که تولید داخلی همراه با بهبود کیفیت و قیمت مناسب باشد، با این حال هم مردم و هم مسؤولان باید تلاش کنند تا تولیدکننده داخلی حمایت شود، نتیجه این امر اشتغال‌زایی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی شد و گفت: در شعار سال قبل؛ وظیفه اصلی بیشتر برعهده دولت و مسؤولان بود؛ اما مخاطب شعار امسال هم مردم و مسؤولان هستند، طبیعی است اگر کیفیت محصولات داخلی ایده آل باشد؛ مردم آنها را مصرف می کنند.

وی اجرای صحیح، هدفمند و دقیق اصل 44 قانون اساسی در راستای خصوصی‌سازی را امر مهمی در بهبود فضای کسب و کار در کشور دانست و افزود: دولت باید خود را در کنار تولیدکنندگان داخلی بداند، نه رقیب آنها، دولت هم باید اقتصاد را مردمی کند و هم از دولتی شدن اقتصاد خودداری کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که رمز موفقیت در اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید داخلی و گسترش فرهنگ مصرف کالای ایرانی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از مهم‌ترین معضلاتی که در طول یک صد سال گذشته کشور با آن روبه‌رو بوده است، وابستگی درآمدهای ارزی به فروش نفت است.

وی وابسته بودن اقتصاد به نفت را آفتی مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: این موضوع از خیانت های رژیم پهلوی به کشور بود انتظار داریم، به معنای واقعی کلمه دولت از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند تا صادرات کالای ایرانی افزایش یابد و کسب و کار ایرانی رونق بگیرد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات