۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۶۲۸۶۵
امام جمعه تبریز:

ارتقای تولید ملی با حمایت از نیروی انسانی متخصص محقق می شود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که بدون توجه به مطالبات جامعه کارگری نمی‌توان به دنبال افزایش تولید و ارتقای کیفیت کالای ایرانی بود، گفت: حمایت از نیروی انسانی متخصص و کارآمد، حمایت از تولید ملی است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار نمایندگان کارگران واحدهای تولیدی و خدماتی استان و همچنین اعضای ستاد گرامیداشت هفته کارگر با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاب با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی؛ حمایت از کارگران است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اهمیت کار و کارگر از منظر قرآن و‌ روایات اسلامی بر کسی پوشیده نیست؛ گفت: رسول گرامی اسلام(ص) دستان کارگر را بوسیده است؛ این امر نشان از اوج قداست کاری است که کارگر انجام می دهد، بنابر این دولت باید قدر و منزلت نیروی انسانی کارگر را بداند.

وی با بیان این‌که توجه و تکیه بر نیروی انسانی ارزشمند ضرورتی مهم برای مجموعه های صنعتی در مسیر تولیدی با کیفیت و صادراتی باشد، ابرا کرد: مواضع اصولی نظام‌ در تعیین راهبرد اقتصادی مصرف کالای ایرانی در واقع حمایت از کارگرانی است که در عرصه تولید ملی نقش آفرینی میکنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که بدون توجه به مطالبات جامعه کارگری نمی‌توان به دنبال افزایش تولید و ارتقای کیفیت کالای ایرانی بود، تصریح کرد: روز جهانی کارگر فرصتی مناسب برای تجلیل از زحمات و ‌خدمات کارگران است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که چرخ اقتصاد کشور با تلاش کارگران می چرخد، گفت: کارگران عامل پیشرفت کشور هستند؛ چراکه در کنار کسانی که به عنوان سرمایه گذار صنایع فعالیت میکنند، چرخ های اقتصاد کارخانه ها و کارگاه ها به دست توانمند کارگران به حرکت درمی آید.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از نیروی انسانی متخصص و کارآمد، حمایت از تولید ملی است، تصریح کرد: مسیر تحقق شعار سال با تجهیز نیروی های انسانی متخصص به علم روز و تحصیل کرده دانشگاهی هموارتر شده و تولید ملی با کیفیت را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه میکند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی برای بهبود عملکرد کارگران، گفت: برای تولید کالای ایرانی با کیفیت باید خطوط تولید به تکنولوژی های روز دنیا مجهز شود و با حمایت از کارگران ایرانی تولید ملی را رقابت پذیر با برندهای خارجی کرد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار میراحد حسینی، مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سمساری مدیرکل تأمین اجتماعی استان و صادق زاده دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در سخنانی جداگانه به ارایه گزارشی از حوزه فعالیت خود پرداختند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات