۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۶۲۹۲۱
آیت الله نوری همدانی:

عربستان با صرف پول هنگفت در پی ترویج تفکر سلفی در جهان است

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: عربستان با خرج پول‌های هنگفت و هزینه‌های زیاد و ساخت مراکز می خواهد عقاید خود را را ترویج داده و مسلمانان دنیا را جذب کند.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار باحجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از خدمات وی گفت: شخصیت جنابعالی به لحاظ فرهنگ، تعهد انقلابی، قلم و بیان ممتاز و اثرگذار است و در هر سنگری که خدمت کنید کارایی شما بسیار بالا است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: برقراری نظام به این است که هرکس به اندازه توانایی خود در نقاط مختلف مملکت مشغول انجام وظیفه باشد تا بتوان این نظام الهی را حفظ کرد.

وی با اشاره به اهمیت نمایندگی ولایت فقیه بیان کرد: کار شما بسیار مهم و مقدس است است و نه تنها به لحاظ فرهنگی که از جنبه‌های دیگر مانند سیاسی و اجتماعی دارای اهمیت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی درباره فعالیت‌های برخی کشورهای منطقه مانند عربستان هشدار داد: کشوری مانند عربستان با خرج پول‌های هنگفت و هزینه‌های زیاد، ساخت مساجد و مراکز و با تربیت افرادی به عنوان امام جمعه و فرستادن آنها به نقاط مختلف اروپا که مسلمانان زیادی دارد می خواهد عقاید خود را را ترویج داده و مسلمانان دنیا را جذب کند.

وی با بیان این‌که آنها در هر شهر بزرگی از اروپا یک نماینده، مسجد و تشکیلات دارند، تصریح کرد: آنها توانسته‌اند این حوزه‌ها را در اختیار بگیرند  اما چرا شیعیان این قبیل کارها را انجام ندهند.

این مرجع تقلید در ادامه با مهم خواندن مسأله ذبح شرعی در کشورهای مختلف اروپایی بیان کرد: مسلمانان در اروپا زیاد هستند و می‌خواهند گوشت حلال مصرف کنند و کشوری مانند ترکیه به دلیل وجود افراد زیادی از این کشور در اروپا، کاری کرده‌ است که مردم برای خرید گوشت حلال شرایط خاصی قائل باشند و همه این شرایط هم در اختیار ترکیه است، این‌گونه کارها را می‌توان انجام داد.

وی با بیان این‌که ایران می‌تواند حداقل یک نماینده در کشورهای اروپایی داشته باشد، گفت: چرا دشمنان ایران این‌گونه مراکز را در اختیار دارند و جمهوری اسلامی در اختیار نداشته باشد، دشمنان افزون بر در اختیار داشتن امکانات در زمینه فرهنگی و دیگر جهات هم فعال هستند؛ راه اندازی مراکز اسلامی و انجام فعالیت های فرهنگی پاسخ اسلام هراسی و ایران هراسی که از ناحیه دشمنان ایران و اسلام با وسایل تبلیغاتی به وجود آمده است را می‌دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به افت کیفیت در زمینه میوه کشور اظهار داشت: در این حوزه باید نظارت وجود داشته باشد تا کیفیت میوه‌ها افزایش یابد و تولیدها مانند سابق شود تا از این طریق جلوی واردات میوه گرفته شود./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات