۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۶۲۹۸۷
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مطرح کرد؛

نقش آفرینی نسل جوان در ترویج فرهنگ انقلاب

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر لزوم دعوت مردم به انقلاب از سوی نسل جوان، گفت: باور ایمانی در جوانی قابل قیاس با افراد مسن نیست؛ در روایتی می خوانیم که قلب جوان مثل زمین خالی است که آماده کشت است و هر چه در آن کاشته شود قبول می‌کند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روباط عمومی دفترنمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار دیدار مدیرکل ورزش و جوانان و نمایندگان سازمان های مردم نهاد اصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در صحبت های خود به رویش جوانان انقلابی اشاره داشتند، اظهار داشت: جوانان امروز بهتر از جوانان اوایل انقلاب هستند و ضمن اینکه انقلابی هستند، انقلابی گری می کنند یعنی شبهات دیگران را پاسخ می دهند و دیگران را به انقلاب دعوت می کنند.

وی با اشاره به اینکه کارها باید به دست جوانان باشند، افزود: اصحاب کهف، حواریون حضرت عیسی(ع)، پیامبر اسلام و بیشتر شهدای دشت کربلا افراد جوان بودند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه همه قوت ها و قدرت ها در سن جوانی، گفت: قرآن کریم می فرماید «وَمَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَکِّسْهُ فِی الْخَلْقِ»: هر کسی را عمر دهیم، خلقت او می شکند و موی سرش سفید می شود و بدنش سست می شود.

وی با تشریح ویژگی های جوانان عنوان کرد: باور ایمانی در جوانی قابل قیاس با افراد مسن نیست؛ در روایتی می خوانیم که قلب جوان مثل زمین خالی است که آماده کشت است و هر چه در آن کاشته شود قبول می کند اگر ایمان در این قلب جای گیرد با ایمان می شود و اگر کفر جای بگیرد کافر می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: قرآن می فرماید «الْأَخِلَّاءُ یَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِینَ»: در روز قیامت دوستان، بعضی، بعض دیگر را لعن می کند مگر متقین، در جای دیگر می گوی« یالَیتَنِی اِتَّخَذتُ مَعَ الرَسُولِ سَبِیلاً * یاوَیلَتی لَیتَنِی لَم أَتَّخِذَ فُلانَاً خَلیلاً»: ای کاش من با پیامبر بودم و با فلانی دوست نمی شدم.

وی با بیان اینکه انسان به ویژه جوانان، موجود تأثیر پذیری است، تصریح کرد: جوان به راحتی از دوست بد یا خوب تأثیر می پذیرد، در آشوب های سال گذشته برخی از جوانان دنباله رو فضای مجازی بودند، از سوی دیگر می بنیم که این جوانان در سازمان های مردم نهاد می توانند با گروه های مختلف تماس بگیرند و فعالیت هایی خوبی داشته باشند.

امام جمعه اصفهان درباره چگونگی انتقاد کردن گفت: انتقاد به این صورت است که به صورت رو به رو، به طرف مقابل گفته شود و بدون اینکه دیگران متوجه شوند؛ این انتقاد سازندگی دارد و نوعی از راهنمایی است، اگر همین حرف را پشت سر فردی بگویید به غیبت مکتوب تبدیل شده و گناه کبیره است.

وی با انتقاد از افرادی که هر چه در فضای مجازی می شوند و یا می بینند را منتشر می کنند، افزود: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در روایتی فرمودند: کفایت می کند در دروغ گویی برای تو، اینکه هر چی می شنوی را بنویسی یعنی انسان اگر هر چه را می شنوند منتشر کند و تحقیقی نداشته باشد که آیا این سخن صحیح است یا غلط به راحتی به وادی دروغ وارد می شود و دروغ شاخصه و دری از منافق بودن و نفاق است.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: امام صادق(ع) می فرماید اگر کسی قصه ای را برای مؤمنی نقل کند و قصدش این باشد که این را نقص بشمارد و پیش مردم او را کوچک کند، خدا او را از ولایت خودش بیرون می سازد و شیطان نیز او را قبول نمی کند.

*فعالیت 150 سازمان مردم نهاد در استان اصفهان

در ابتدای این دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با گرامیداشت هفته جوان اظهار داشت: هر موقع کشور با مشکلی مواجه شده است، جوانان حضور یافتند و نمونه بارز آن را می توان در دفاع مقدس دید که فرماندهان جوان توانستند در هشت سال دفاع مقدس به خوبی نقش آفرین باشند.

محمد سلطان حسینی افزود: خوشبختانه سیاست نظام اسلامی به این تعلق گرفته است که کار را به دست جوانان بسپارد و از تجربه ها افراد با تجربه و پخته نیز استفاده کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 150 سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلفی، خدماتی را در زمینه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی، کارآفرینی به مردم استان اصفهان ارائه می دهند که می توان از جمله آن به فعالیت در حوزه سواد رسانه، بازگرداندن کودکان بد سرپرست و کودکان کار به خانواده و غیره اشاره کرد.

همچنین در این دیدار نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد نقطه نظرات خود را با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در میان گذاشتند./1304/د103/ب1

ارسال نظرات