۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۶۳۰۹۹
امام جمعه تبریز:

هدف اصلی دشمن تخریب فرهنگ دینی در جوامع اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: دشمن در قالب جنگ نرم؛ به اعتقادات دینی و فرهنگ خانواده های ایرانی را هدف قرار داده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز که به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم ترتیب یافت، اظهار داشت: دشمن در قالب جنگ نرم؛ به اعتقادات دینی و فرهنگ خانواده های ایرانی را هدف قرار داده است.

وی با بیان این‌که هدف اصلی دشمن تخریب فرهنگ دینی در جوامع اسلامی است، افزود: اگر جهت گیریها درست نباشد، دشمن در ایمان و باورهای مردم به ویژه نسل جوان رخنه خواهد کرد، از این رو نیازمند افزایش آگاهی و حساسیت جامعه نسبت به مسائل و معضلات فرهنگی و راه های مقابله با آن هستیم.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اعتماد به جوانان مؤمن و متعهد برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان گفت: به پشتوانه اندیشه و فرهنگ اسلامی جوان ایرانی می‌توان اهداف بدخواهان اسلام و تشیع را با شکست روبه‌رو کرد؛ بنابر این لازم است در راستای ارتقای سطح بصیرتی و معرفتی جوانان اهتمام داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که ارتقای سطح علمی، بصیرت افزایی و امید آفرینی میان دانشجویان امری مهم است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت، تمسک به فرهنگ عاشورایی، آشنایی با آموزه های بعثت رسول گرامی اسلام(ص) و برگزاری دوره های معرفتی امری ضروری برای مقابله با بحران‌های اجتماعی و فرهنگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که حرکت در مسیر جبهه های اقتصادی نظام اسلامی و راهبردهای مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری باید اولویت برنامه های مراکز آموزشی باشد، اظهار داشت: نیازمند پیوند صنعت و دانشگاه هستیم تا تولید ملی با کیفیت و بهره‌وری بالا تولید شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که دانشگاه برای ارتقای دانش تولیدکنندگان آستین‌ها را بالا بزنند، گفت: دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند و هنر اسلامی به واسطه مهارت و تخصصی که در رشته فنی و مهندسی و طراحی صنعتی کسب می‌کنند، می‌توانند کمک حال تولیدکننده داخلی در تولید کالای ایرانی باکیفیت باشند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات