۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۶۳۹۰۵
مدیر مدرسه امام جعفرصادق الوان:

انقلابی ماندن حوزه در گرو تحول است

حجت الاسلام کعب عمیر با اشاره به اینکه همگان خواهان تحول در حوزه هستند، گفت: برای انقلابی ماندن حوزه نیازمند تحول در حوزه هستیم؛ چرا که یکی از آسیب های کنونی حوزه، بحث نفوذ است.
حوزه انقلابی

حجت الاسلام احمد کعب عمیر، مدیر مدرسه امام جعفرصادق(ع) الوان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه مدرسه در سال 1385 تأسیس شده است، عنوان کرد: 60 طلبه پایه اول تا هفتم در کنار 13 استاد به فراگیری علوم حوزوی می پردازند.

مدیر مدرسه امام جعفرصادق(ع) الوان با بیان اینکه همگان خواهان تحول در حوزه هستند، اظهار داشت: برای تحول در حوزه باید سراغ رهنمودهای رهبری رفت چرا که ایشان به صورت واضح تحول را خواستار شدند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در تحول حوزه نخست باید سراغ دروس حوزوی رفت، خاطرنشان کرد: در این باره اقداماتی صورت گرفته و برخی دروس حوزوی تغییر پیدا کرد حال آنکه دروس پیشین به علت حجم فراوان و وقت گیری مشکلاتی برای طلاب ایجاد کرده و مانعی در برابر فعالیت های پژوهشی بود.

حجت الاسلام کعب عمیر بیان داشت: تحول در مسائل پژوهشی و تحقیقی حوزه با توجه به نادیده گرفتن چنین امری، بسیار ضروری است و برای جبران کاستی، درس های حوزوی را به گونه ای طراحی کنند که پژوهش محوری مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: طلاب در کنار دروس حوزوی باید مجبور به انجام فعالیت های پژوهشی شوند تا از این طریق تحول در حوزه را شاهد باشیم.

مدیر مدرسه امام جعفرصادق(ع) الوان افزود: برای انقلابی ماندن حوزه نیازمند تحول در حوزه هستیم؛ چرا که یکی از آسیب های کنونی حوزه، بحث نفوذ است که متأسفانه در برخی موارد صورت گرفته است.

این مقام مسؤول اظهار داشت: برای مقابله با نفوذ در حوزه باید در مسأله جذب و گزینش توجه داشته باشیم و برای انقلابی ماندن حوزه ها؛ کتب و بیانات رهبری و امام راحل در حوزه به عنوان درس مورد توجه قرار گیرد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات