۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۶۳۹۵۲
مدیر سابق حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

معاونت حوزوی سازمان اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی شود

امام جمعه هادی شهر با تأکید بر احیای موقوفات حوزوی استان و ثبت موقوفات جدید برای مدارس علمیه خواهران و برادران گفت: انتظار داریم معاونت حوزوی سازمان اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی شود.
حوزه علمیه

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر سابق حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بر ضرورت توجه به منابع مالی حوزه های علمیه تاکید کرد و اظهار داشت: باید منابع پایدار جهت مدیریت امور جاری حوزه های علمیه تعریف شود.

وی با بیان این‌که وابستگی حوزه های علمیه منابع مالی دولت، استقلال این نهاد دینی را خدشه‌دار می کند، تصریح کرد: اگر حوزه بتواند به طور مستقل خود را مدیریت کند؛ دیگر نیازی به منابع مالی دولت نخواهد داشت؛ همانگونه که در گذشته نیز همین طور بوده است.

امام جمعه هادی شهر با تأکید بر احیای موقوفات حوزوی استان و ثبت موقوفات جدید برای مدارس علمیه خواهران و برادران گفت: حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از حوزه های علمیه در حد کافی نیست، انتظار داریم معاونت اوقاف و امور خیریه در حوزه های علمیه راه اندازی شود.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که احداث مدارس علمیه جدید بدون توجه به منابع مالی پایدار؛ اداره امور جاری این مراکز را با مشکلاتی روبه‌رو خواهد کرد، گفت: تعدادی از مدارس علمیه موقوفاتی برای خود دارند، اما بخش قابل توجهی بدون منابع درآمدی پایدار هستند که باید چاره‌اندیشی شود.

مدیر سابق حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به پروژه احداث حوزه علمیه جامع ثامن الحجج(ع) در تبریز گفت: این مرکز بزرگ علوم دینی که به عنوان بزرگترین حوزه علمیه غرب کشور قادر به پذیرش 5 هزار طلبه خواهد بود، اگر منابع مالی تعریف شده، نداشته باشد؛ گرفتار همان مشکلات گذشته خواهد بود./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات