۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۵۶۴۷۲۴
آیت الله نوری همدانی در دیدار نیروهای مسلح مازندران:

ولایت سبب ایجاد حرکتی توأم با کرامت و عزت در جامعه اسلامی شد

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ولایت سبب ایجاد حرکتی توأم با کرامت و عزت در جامعه اسلامی شد، گفت: امام خمینی(ره) در سایه ولایت فقیه رهبری مردم را عهده دار شدند و ایمان، شجاعت و خودباوری را به این ملت آموختند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار نیروهای مسلح، جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدای مازندران، ولایت اهل بیت(ع) را بزرگترین نعمت دانست و با بیان این که بالاتر از نعمت ولایت وجود ندارد، گفت: شناخت ولایت و همچنین حرکت در مسیر ولایت مسأله بسیار مهمی است.

وی با بیان این که ما باید شکرگزار نعمت ولایت باشیم، افزود: امروز شناخت ولایت از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که ولایت نخستین نعمتی است که خداوند متعال به ما ارزانی داشته است، گفت: نعمت ولایت مردم را از زیر سلطه و چکمه سلاطین نجات و به آنها عزت و عظمت بخشید.

این مرجع تقلید با بیان این که ولایت سبب ایجاد حرکتی توأم با کرامت و عزت در جامعه اسلامی شد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در سایه ولایت فقیه رهبری مردم را عهده دار شدند و ایمان، شجاعت و خودباوری را به این ملت آموخت.

وی با بیان این که ملت ایران با بهره گیری از خودباوری که امام خمینی(ره) به آنها آموخت توانستند یک حکومت دینی را پایه گذاری کنند، گفت: امروز این مردم چهار دهه است که برای حفظ و حراست از این انقلاب تلاش و مجاهدت می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که در یک نظام مبتنی بر ولایت فقیه اعتماد مردم به حکومت قلبی و عمیق است، خاطرنشان کرد: عقیده قلبی و ایمانی مردم موجب شدت گرفتن پویایی و بالندگی حکومت دینی می شود.

این مرجع تقلید با بیان این که در سایه ولایت میلیون ها انسان قیام و جهاد کردند، افزود: جایگاه امروز نظام و انقلاب اسلامی نتیجه جایگاه ولایت در این کشور است.

وی با اشاره به این که در سایه ولایت امروز یک قوای نظامی مؤمن، متعهد و انقلابی در این کشور داریم، گفت: در یک حکومت ارزشی و انسانی قدرت نیروهای مسلح هر روز بیشتر می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی به حضور رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که نیروهای مسلح کشورمان در کنار سنگرهای مقاومت سجاده پهن کرده بودند، خاطرنشان کرد: فرزندان ایران اسلامی با ذکر خداوند متعال از کشور خود حراست کرده و میدان های جنگ و دفاع را به جلوه گاه ایمان مبدل کردند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری داشته که در سایه ولایت فقیه به دست آمده است، گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه نیز از جمله دیگر دستاوردهای حکومت اسلامی بوده که یک فرصت ارزشمندی برای ائمه جمعه به منظور امید بخشی به مردم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که بانوان به برکت حکومت اسلامی و در سایه ولایت فقیه منزلت، کرامت و ارج انسانی پیدا کردند، افزود: امام خمینی(ره) با تشکیل حکومت اسلامی به زنان منزلت بخشید و جایگاهی واقعی آنها را معرفی کرد.

وی در ادامه سخنان خود از بسیج مستضعفین به عنوان یکی دیگر از دستاوردها و ثمرات حکومت اسلامی در سایه ولایت فقیه نام برد و تصریح کرد: همچنین در سایه این حکومت دینی شناخت دشمن، استکبار و صهیونیسم محقق شد که امروز باید شناخت ها نسبت به این مسائل عمیق تر باشد.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود به مؤلفه های قدرت در نیروهای مسلح اشاره کرد و با بیان این که آمادگی اطلاعاتی، فکری، روحی، عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و نظامی از جمله مؤلفه های قدرت در این مراکز مهم است، افزود: آمادگی در برابر صف بندی های دشمن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بر ضرورت فراهم سازی زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج) از سوی جامعه منتظر تأکید کرد و گفت: باید در این خصوص حتی در حد فراهم کردن یک تیر و قرار گرفتن در جبهه حق باشد تلاش کرد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات