۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۶۴۷۵۲
با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی؛

اختتامیه سلسله نشست های آشنایی با آرا و اندیشه های شهید صدر برگزار شد

اختتامیه سلسله نشست های آشنایی با آرا و اندیشه های شهید صدر با عنوان« نابغه ای که نمی شناسم» با حضور جمعی از پژوهشگران، استادان و صاحبنظران داخلی و خارجی برگزار شد.
حجت الاسلام طلابیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اختتامیه سلسله نشست های آشنایی با آرا و اندیشه های شهید صدر با عنوان «نابغه ای که نمی شناسم» باحضور جمعی از پژوهشگران، استادان و صاحبنظران داخلی و خارجی شامگاه دو شنبه 24 اردیبهشت در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام طلابیگی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم ضمن تقدیر و قدردانی از برگزار کنندگان این نشست ها گفت: در حال حاضر بسیاری از دوستان و نزدیکان شهید صدر در شهر لندن مستقر هستند.

وی با طرح این پرسش که آیا غیر ایرانیان می توانند برای جامعه ایرانی کارکنند، بیان داشت: هر کسی که بتواند در تحول علوم انسانی در فضای دانشگاه و حوزه به ما کمک و نظریه پردازی کند ما باید بیشتر از اینها درباره عقاید و آرا آنها تحقیق و بررسی داشته باشیم.

حجت الاسلام طلابیگی با اشاره به این مطلب که تحولی که در علوم انسانی صورت بگیرد در واقع بومی جامعه و مشکل گشای مشکلات است، خاطرنشان کرد: هر کسی که بتواند در این راستا قدمی بردارد  وکاری انجام دهد برای ما مفید و سودمند است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد ضمن آمادگی این نهاد نسبت به برگزاری کرسی ها و مناظرات در علوم انسانی گفت: امید است که بتوان فضای برگزاری اینگونه جلسات را در فضای دانشگاه ارتقا داد.

حجت الاسلام سعید بهمنی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نشست «روش نظریه پردازی در علوم اجتماعی از دیدگاه شهید صدر»، حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در نشست با موضوع «قلمرو آزادی و قانون در حکومت اسلامی مبتنی بر اندیشه شهید صدر»، سید کاظم صدر، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در نشست با عنوان «نقش پول و سرمایه در نظام مالی اسلامی» و در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های آشنایی با آرا و اندیشه‌های علامه شهید سیدمحمدباقر صدر دکتر علی سعیدی، عضو هیأت علمی دانشگاه قم با موضوع «حکمرانی عادلانه در نظریه اقتصادی شهید صدر» به سخنرانی پرداختند.

گفتنی است، سلسله نشست‌های آشنایی با آرا و اندیشه‌های علامه شهید سیدمحمدباقر صدر به همت انجمن علمی تحول در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد./934/پ203/ب1

ارسال نظرات