۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
کد خبر: ۵۶۵۰۰۸
با حضور معاون فرهنگی امور مساجد؛

نرم افزار مسجدیاب "محراب" رونمایی شد

همزمان با آخرین روز از دهه تکریم و غبارروبی مساجد از نرم افزار مسجدیاب "محراب" رونمایی شد.
نرم افزار مسجد یاب

به گزارش خبرگزاری رسا، امروز و همزمان با آخرین روز از دهه تکریم و غبارروبی مساجد آیین رونمایی از نرم افزار مسجدیاب "محراب" در سالن آمفی تئاتر باشگاه خبرنگاران جوان، برگزار شد.

مهدی ترابیان قائم مقام باشگاه خبرنگاران جوان در این آیین گفت: تا کنون هر نوع نرم افزار مکان یابی از جمله رستوران یاب و ... را شاهد بودیم و جای نرم افزاری برای یافتن مسجد خالی بود.

وی ابراز امیدواری کرد: این نرم افزار روز بروز بر ظرفیت ها و قابلیت‌های آن اضافه شود.
 
وی گفت: امیدوارم در آینده شاهد افزایش این نوع نرم افزارها که معارف معنوی را به جوانان و خانواده ها پیوند می دهند باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت معاون فرهنگی مرکز  رسیدگی به  امور مساجد با اشاره به ماه مبارک رمضان، و ذکر خاطره ای از راه اندازی این نرم افزار گفت: شروع تهیه نرم افزار موبایلی مسجدیاب در حقیقت با ستاد اقامه نماز بوده و همراهی حجت الاسلام قندی رببس ستاد اقامه نماز استان تهران کارساز بود.
 
صداقت افزود: امروز اولین فاز از این نرم افزار رونمایی می‌شود و در آینده، فازهای بعدی، مساجد استان و کشور نیز به آن اضافه می شود.
 
وی با بیان اینکه یکی از شعارهای دهه تکریم و غبارروبی مساجد، مسجد هسته مقاومت است که رهبر انقلاب در جمع ائمه جماعات استان تهران مطرح کردند، گفت: هسته مقاومت بودن مسجد در این نرم افزار به نمایش گذاشته می شود.
 
معاون فرهنگی مسجد، با بیان اینکه ابتدا مساجد تهران و بعد کشور در این نرم افزار جستجو می شود، گفت: امیدواریم این نرم افزار در سطح جهان اسلام قابل ارایه  باشد.
 
وی آسان سازی یافتن مکان مسجد را از مزیت ها و فواید این نرم افزار دانست و افزود: با این نرم افزار هر کسی در هر جایی که خواست مسجدی را پیدا کند، می‌تواند. همچنین این نرم‌افزار به لحاظ آماری و نسبت تعداد مساجد به محله ها نیز کمک شایانی خواهد کرد.
 
حجت الاسلام صداقت، آشنایی با مساجد و برنامه های اجرایی در آن را از دیگر مزیت ها عنوان کرد و افزود: با جستجوی ساده در این نرم افزار ، افراد می توانند مسجد را بر اساس برنامه ها آن انتخاب کرده و در آن حضور یابد.
 
صداقت، ایجاد تور مجازی و نمایش تصویری از مسجد و تصاویر سه بعدی را از دیگر مزیت ها برشمرد.
 
وی همچنین وجود اطلس جامع مساجد را از دیگر مزیت های این نرم افزار عنوان کرد و گفت: نقشه جامعی است از جانمایی مساجد که نشان می دهد کجا مسجد کم دارد و برای ساخت مساجد کمک می کند در این نرم افزار وجود دارد.
 
معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد, از تیم مهندسی راه اندازی مسجد یاب تقدیر کرد و خدمت به مسجد را خدمت به خانه خدا و به نوعی توفیق الهی دانست .
 
حجت الاسلام قندی رییس ستاد اقامه نماز استان تهران نیز در این آیین، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و اظهار کرد:نرم افزار مسجد یاب، پرچمی در فضای مجازی برای دسترسی بهتر به فضای مسجد است.
 
وی با تقدیر از معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: این فرصت‌ مغتنمی است که در ماه مهمانی خدا، آدرس خانه خدا در اختیار میهمانان خدا قرار می‌گیرد.
 
حجت الاسلام قندی تاکید کرد: امروز با راه اندازی  این نرم افزار، میتوانیم پایه گذار گردشگری حلال در دنیا باشیم. 
 
قندی گفت: امروز به دنیا این پیام را می دهیم که مسجد تک بعدی نیست و کارکردهای دیگری بجز عبادت هم دارد. امروز و با رونمایی این مسجد، پیوند مسجد و دنیای مجازی بهترین اتفاق است.
 
بر اساس این گزارش، نرم افزار مسجدیاب نزدیک ترین‌ مسجد به محل حضور یابنده را ارایه می کند.
 
گفتنی است، این مسجد یاب بزودی در پایگاه تخصصی مسجد، به آدرس masjed.ir قابل دانلود است و مسیر یابی مسجد بطور پیاده و با خودرو، وضعیت اقامه نماز و برنامه های مساجد، تور مجازی سه بعدی، در این نرم افزار قابل جستجو است.
 
در حال حاضر اطلاعات مساجد شهر تهران بر روی این نرم افزار بارگزاری شده و در فازهای بعدی مساجد استان تهران و سایر نقاط کشور بارگزاری خواهد شد.
 
امامان جماعت کاربری های این نرم افزار را در اختیار دارند و فعالیت مساجد را بارگزاری می کنند./۹۶۹//
۱۰۲/خ

منبع: پایگاه تخصصی مسجد

ارسال نظرات