۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۵۶۵۳۷۵
امام جمعه شهرکرد:

حسن اخلاق مهمترین دستاورد ماه مبارک رمضان است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، حسن اخلاق را مهمترین دستاورد ماه مبارک رمضان بیان کرد و گفت: باید در این ماه ضعفهای اخلاقی خود را بشناسیم و در جهت اصلاح آنها وارد میدان عمل شویم.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در جمع نمازگزاران مصلای شهرکرد، با تأکید بر اینکه ماه رمضان برای پاک و طاهر شدن است، تصریح کرد: انسان گرفتار ضعفهای اخلاقی، امور دنیوی و وابستگی های شهوانی است که باید در ماه رمضان از آنها دل بکند و در مسیر بندگی قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد، حسن اخلاق را مهمترین دستاورد ماه مبارک رمضان بیان کرد و گفت: باید در این ماه ضعفهای اخلاقی خود را بشناسیم و در جهت اصلاح آنها وارد میدان عمل شویم؛ اگر اخلاقمان الهی شد، سایر امورمان نیز اصلاح خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه استمرار تلاوت قرآن در این ماه باید در دستور کار عموم افراد جامعه قرار گیرد و این از ضرورتها است، افزود: دعا کردن در این ماه نورانی را از دست ندهیم چراکه بسیاری از مسائل، نیازها و گرفتاری های امروز ما به خاطر غفلت از دعا است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در قرآن کریم بر دو اصطلاح نور و ظلمت تأکید بسیار شده است، خاطرنشان کرد: نور ایمان است و ظلمت، کفر و شرک و نفاق؛ تلاش کنیم که عمرمان در مسیر ورود به نور و خروج از ظلمت باشد.

وی با اشاره به دستورالعمل و نسخه قرآن برای ورود به نور و خروج از ظلمت ابراز کرد: یاد خدا تنهاترین و کاملترین نسخه قرآن است؛ صبح و شبتان را با تسبیح خداوند، یاد الهی و تبعیت از فرمان پروردگار سپری کنید و این نسخه امروز ماست.

امام جمعه شهرکرد، ماه رمضان را ماه کسب معرفت دانست و تصریح کرد: ماه رمضان عظمت و شأنش خیلی بیش از آن است که خدا فرموده باشد که نخورید و نیاشامید بلکه ماه رمضان ماه ضیافت و مهمانی الهی است و انسان باید بکوشد لایق مهمانی خدا بشود و لایق مهمانی شدن تنها در نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه لایق مهمانی آن است که یک بنده تمام عیار پروردگار بشود و نفس و دنیا و شهوات و تمایلات را زیر پا بگذارد و با همه نازیبای ها بجنگد./9457/پ203/ب1

ارسال نظرات