۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۶۵۷۳۰
در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم؛

کتاب «فقه نظام» اثر آیت‌الله مصباح یزدی رونمایی می‌شود

کتاب «فقه نظام» که از آثار ارزشمند آیت الله مصباح یزدی به شمار می‌رود سوم خرداد با حضور آیت الله رجبی قائم مقام موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) رونمایی می‌شود.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از بخش‌های حوزوی حاضر در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم مربوط به موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بخش حوزه علمیه است.

براساس این گزارش علی مسعودی مسؤول ارتباط رسانه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در خصوص بخش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم گفت: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تحت نظارت عالیه رهبر معظم انقلاب اداره می‌شود.

وی افزود: از این رو رییس و مدیر آن از سوی معظم‌له تعیین می‌شود که در حال حاضر این مهم از سوی حضرت آقا به فیلسوف و حکیم فرزانه آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی واگذار شده است.

مسؤول ارتباط رسانه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از طلاب سطح یک حوزه‌های علمیه پذیرش و در سه مقطع آموزشی آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد، ابراز کرد: تمام دروس علوم انسانی بجز ادبیات فارسی در این موسسه آموزش داده می‌شود.

مسعودی درباره محصولات غرفه، اظهار داشت: این غرفه محصولات و کتب متنوعی دارد که برخی از آن کتب بعضا رساله دکتری فارغ التحصیلان و یا فعالیت‌های پژوهشی معاونت پژوهش است.

وی افزود: در بخش دیگر این غرفه 18 عدد نشریه علمی پژوهشی و علمی ترویجی در رشته‌های مختلف علوم انسانی ارائه شده که یکی از آن نشریه‌ها به زبان انگلیسی است.

مسؤول ارتباط رسانه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم اصلاح نامه‌ها و دائرةالمعارف‌ها را یکی دیگر از محصولات و دستاوردهای مرکز اسلامی علوم عقلی وابسته به موسسه دانست و عنوان کرد: یکی از اهداف این مرکز تحقیق در مورد دائرةالمعارف ها است، تدوین و نشر دائرةالمعارف‌های اسلامی در رشته‌های مختلف در نرم افزارهایی که در این غرفه ارائه شده توضیح داده شده که حدود بیست نرم افزار در این زمینه وجود دارد که در این غرفه به معرض بازدید عموم گذاشته شده است.

مسعودی درباره محصولات مرکز مشاوره ماوا، گفت: بخشی که خیلی مفید است و بسیار استقبال می‌شود بخش محصولات مرکز مشاوره ماوا است، محصولات خیلی خوبی در این بخش ارائه می‌شود و ما هر ساله شاهد استقبال گسترده مخاطبان در این بخش هستیم.

وی ادامه داد: در این بخش ریزترین و جزئی‌ترین موضوعات در زمینه خانواده، تحصیلات، ازدواج فرزندان و روابط عمومی اجتماعی قریب به 50 عنوان کتاب و تک نگاره ارائه شده است.

مسؤول ارتباط رسانه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم دو رونمایی بسیار مهم خواهد داشت، گفت: یکی از آن رونمایی‌ها مروبط به کتاب علامه مصباح یزدی با عنوان «بدورد بهار» است. این کتاب شرح دعای امام سجاد(ع) در وداع با ماه مبارک رمضان خواهد بود گفتنی است که این اثر همچون سایر آثار حضرت استاد بسیار خوب و جذاب نگارش شده است.

مسعودی ادامه داد: کتاب «فقه نظام» که از دیگر آثار ارزشمند علامه به شمار می‌رود روز پنجشنبه سوم خرداد ساعت 19 با حضور آیت الله رجبی قائم مقام موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) رونمایی می‌شود.

وی افزود: این نخستین کتابی است که در زمینه فقه نظام نگارش شده است و اعضای مجلس خبرگان از آن استقبال بسیار خوبی داشتند و به عنوان کتاب شاخص برای این مجلس معرفی شده است.

وی با اشاره به سایر کتاب‌های ارائه شده در این نمایشگاه، گفت: غیر از کتاب‌های یاد شده کتب دیگری از آیت‌الله مصباح یزدی در زمینه معارف قرآنی و اعتقادی که پاسخ به شبهات است ارائه شده که با استقبال فراوان مخاطبان روبرو شد.

مسؤول ارتباط رسانه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در پایان خاطرنشان کرد: قریب به 80 عنوان کتاب در زمینه علوم قرآنی ارائه شده که 12 جلد از آن برای اولین بار در نمایشگاه قرآن در معرض عموم گذاشته شده است که همه آنها کارهای تحقیقاتی و پژوهشی تفسیر و علوم قرآنی موسسه به شمار می‌روند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات