۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۶۶۰۲۲
استاد حوزه علمیه:

عرفان، اطاعت محض از ائمه اطهار است

استاد حوزه علمیه گفت: دستورات صوفیه، ضد دین است؛ عرفان، اطاعت مو به مو از ائمه(ع) است؛ عارف، اهل جهاد در روز و عبادت در شب است و در علم، کار و عبادت از همه قوی‌تر است.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد، گفت: ما باید به نفس تعلیم بدهیم که در مسیر الهی قدم بردارد.

وی افزود: حقیقت عبادت، عبودیت و بندگی است و صرف انجام اعمالی مانند نماز و روزه میزان قرب به خدا نیست. وقتی تمام نیروی خود را در جهت تلاش و جهاد کار ببندیم، مبدا نیرو، توان و انرژی از غذا به خدا تبدیل می‌شود.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: هر چه در زمان بیداری، کیفیت عمل را بالا ببریم، وصل به مبدا لایزال الهی بیشتر و کامل‌تر می‌شود. در زمان ائمه(ع) برای مقابله با ایشان تصوف را در مقابل عرفان حقیقی ایجاد کردند.

وی اظهار داشت: دستورات صوفیه، ضد دین است. عرفان، اطاعت مو به مو از ائمه(ع) است. عارف، اهل جهاد در روز و عبادت در شب است. عارف در علم، کار، عبادت از همه قوی‌تر است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی ابراز داشت: از ائمه(ع) روایت است طریقه صوفیه مغایر از طریقه ماست. عارف بصیرت و تقوا دارد و آلوده به مال دنیا نیست؛ روزی‌خور انگلیس و آمریکا نیست و مال مردم را با رانت و اختلاس نمی‌خورد.

وی بیان داشت: روزه تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه دوری از هر چیزی است که خدا انسان را از آن منع کرده است. عرفان یعنی انسان کل وجود خود را به خدا بسپارد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: سفارش است با جماعت خودتان را قوی کنید که دست خدا با جماعت است؛ نماز، ورزش، تفریح و هر کاری با جماعت ثمر بیشتری دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما هشت سال جنگیدیم و خدا عزتی به ملت و کشور ما داد که آمریکا و هیچ کس دیگری نمی‌تواند به ملت ما چپ نگاه کند؛ روایت است شیعه، اهل جهاد و ظفر است./969/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات