۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۶۶۳۲۸
آیت الله سلیمانی:

اساس کار انبیای الهی تربیت نفوس بشری است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اشاره به این که اساس کار انبیای الهی تربیت نفوس بشری است، گفت: اگر انسان به درجه قرب الهی دست پیدا کند از صفات حیوانی جدا شده و به صفات فرشتگان الهی آراسته می شود.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه سحرگاه شبکه استانی هامون با بیان این که در عالم روح سه بعد مهم در وجود انسان نهفته است، گفت: بعد عقلانی و فکری و همچنین بعد روحی و روانی  از ابعاد مهم نهفته در وجود انسان در عالم روح است.

وی با اشاره به این که صفات روحی و روانی در انسان بسیار حایز اهمیت است، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم انسان موجود متحرک و پویا است و بنای خداوند از ابتدا بر این بوده است که انسان با سعی و تلاش اسباب عروج خود را فراهم کند.

آیت الله سلیمانی با بیان این که نهایت حرکت آدمی رسیدن به قرب الهی است، عنوان کرد: قرار گرفتن در مسیر قرب پروردگار انسان را وادار می کند تا اخلاق حسنه و ذمیمه را از یکدیگر باز شناسد.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل بعثت  انبیای الهی این است که با استفاده از آموزه های وحیانی صفات حسنه و مذموم را از یکدیگر تفکیک کنند و به ما بیاموزند که باید به صفات حسنه نزدیک شده و از رذیلت های اخلاقی دوری کنیم.

وی با بیان این که بعثت پیامبر اکرم(ص) نتیجه چهل سال رنج، تلاش بدون وقفه، تعلیم و تربیت ایشان بود، ابراز کرد: با توجه به این موضوع درمی یابیم که رسیدن به مقام قرب پروردگار مبتنی بر خودسازی و تخلق به اخلاق الهی است.

آیت الله سلیمانی با بیان این که انسان می تواند به جایی برسد که خود به خود عامل به اخلاق حسنه و پرهیزکننده از صفات مذمت شده باشد، مطرح کرد: این مهم جز با توجه به مبانی دینی و زذودن غفلت محقق نمی شود؛ باید بدانیم که این وظیفه انسان است که اخلاق خوب را شناسایی و بدان عمل کند و همچنین اخلاق بد را شناسایی و از آن بر حذر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اشاره به این که اساس کار انبیای الهی تربیت نفوس بشری است، تأکید کرد: اگر انسان به درجه قرب الهی دست پیدا کند از صفات حیوانی جدا شده و به صفات فرشتگان الهی آراسته می شود و در نقطه مقابل اگر این کار را انجام ندهد و به این درجات دست پیدا نکند آن چنان سقوط می کند که از حیوانات هم پست تر خواهد شد./841/پ203/ب1

ارسال نظرات