۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۶۶۴۴۰
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی:

یأس مادر شرک است

عضو هیأت‌ علمی جامعه المصطفی یأس را اولین گناه نابود کننده امید توصیف کرد و گفت: یأس مادر شرک است.
حجت الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی امروز در برنامه سحرگهان حرم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد به بررسی آثار گناهان بر زندگی بندگان پرداخت و اظهار داشت: آیه 77 سوره قصص کلیدی‌ترین آیه قرآن در مدیریت سبک زندگی است.

عضو هیأت‌ علمی جامعه المصطفی با تأکید بر این‌ که اگر مسؤولان عنوانی به آنان عطا شده است باید برای آخرت آن را بکار بگیرند، ابراز داشت: اساس عنایت‌های خداوند در شکر است چنانکه شکر نعمات بهره بردن از نعمت در مسیر هدف آن است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه 77 چنین  وظایف مؤمن را خط‌ مشی فرموده است که « وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنْسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا وَأَحْسِنْ كَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْكَ  وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِي الْأَرْضِ  إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ؛ در آنچه خدا به تو عطا کرده است سرای آخرت را بجوی، و سهم خود را از دنیا فراموش مکن، و نیکی کن همان‌گونه که خدا به تو نیکی کرده است، و در زمین خواهان فساد مباش، بی‌تردید خدا مفسدان را دوست ندارد.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) بابیان این‌که نیکو ادا کردن افعال توصیه اکید این آیه شریفه است، گفت: اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین توصیه این آیه می‌فرماید که در زمین خواهان فساد نباش این در حالی است که هر فردی در هر شغل و جایگاهی با فساد و صلاح روبرو است و انتخاب عاقلانه مؤمن به کار ارزش و تقبیح می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی با تأکید بر این‌که مؤمن باید دائماً خوف‌ و رجا را در اصول زندگی خود حفظ کند، عنوان کرد: برخی از گناهان امید بنده را از بین می‌برد؛ این در حالی است که محو امید از قلب انسان زمینه بیماری‌ها و مشکلات فراوانی می‌شود.

عضو هیأت‌ علمی جامعه المصطفی یاس را نخستین گناه نابود کننده امید توصیف کرد و اظهار داشت: یاس مادر شرک است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) تکیه‌بر غیر از خدا را از دیگر گناهان نابود کننده رجا دانست و گفت: سرگذشت امام راحل از دوران تبعید، تا انتقال شبانه از قم تا فرودگاه مهرآباد نشان از تکیه‌گاهی امن همانند ایزد منان است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی با تأکید بر این‌ که تکذیب وعده‌های الهی از دیگر دلایل محو امید در قلب انسان است، گفت: ظن به خدا گناهی بزرگ است؛ بر این اساس از جوانان خواهشمندم از ازدواج هراسی نداشته باشند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات