۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۶۷۰۵۶
نماینده ولی فقیه در گیلان:

عالم با بصیرت فریفته دنیا نمی شود

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر این که داشتن بصیرت برای عالمان دینی بسیار ضروری است، گفت: عالم اگر بصیریت لازم را نداشته باشد فریفته دنیا می شود.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان ظهر امروز در هفدهمین سالگرد آیت الله احسانبخش، عالمان را سازنده تاریخ بشریت دانست و با بیان این که تنها علم و عالمان باقی می مانند، افزود: در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به دانش توجه نشده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که تنها عالمان واقعی می توانند از دین دفاع کنند، افزود: پیامبر گرامی اسلام در این خصوص می فرمایند؛ فضلیت عالم آنقدر بالا است که مانند ماه شب چهارده می درخشد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان این که از علم و عالم همواره به نیکی یاد می شود و بشریت نیز همواره از آن بهره مند می شود، خاطرنشان کرد: جایگاه علم و طالبان علم آن گونه بالا است که موجودات آسمان و زمین برای طالب علم استغفار می کنند.

وی با بیان این که علم و عمل باید توامان با هم باشد، خاطرنشان کرد: اگر به علم و دانسته های علمی عمل نشود بلای جان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر این که داشتن بصیرت برای عالمان دینی بسیار ضروری است، بیان داشت: عالم اگر بصیریت لازم در جامعه را نداشته باشد فریفته شرایط می شود.

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود یاد و خاطره آیت الله احسانبخش(ره) را گرامیداشت و با بیان این که مردم گیلان خاطرات شان از این عالم وارسته را فراموش  نکرده اند، افزود: اهدای کمک های گسترده مردم گیلان در دوران دفاع مقدس به جبهه های جنگ نشان از  نفوذ مادی و معنوی ایشان در جامعه داشت.

محمد حسین قدیری، نماینده خانواده آیت الله احسانبخش نیز در این مراسم با بیان این که آیت الله احسانبخش تنها به خدا می اندیشید، گفت: این عالم وارسته تنها در مسیر الهی و برلی رضای خدا گام بر می داشت.

وی از آیت الله احسانبخش(ره) به عنوان شناسنامه مردم گیلان معرفی کرد با بیان این که مسؤولان استان باید هر ماه به این عالم وارسته گزارش کار می دادند، افزود: همین این امر موجب جلوگیری از کم کاری ها در استان می شد.

قدیری با بیان اینکه آیت الله احسانبخش دارای 70 درصد  جانبازی بود، تاکید کرد: آثار الصادقین یادگاری است که از این عالم وارسته به پژوهشگران و اهل علم هدیه داده شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خواستار  چاپ و انتشار مجدد کتاب آثار الصادقین شد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات