۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۶۷۳۰۳
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

خروش مردم در روز قدس جهاد امت اسلام در برابر رژیم صهیونیستی است

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه کمک به فلسطین وظیفه همه مسلمین است، گفت: کمک به مظلوم قبل از وجود در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از سوی امام علی (ع) به‌عنوان راهبرد نجات بشریت ترسیم شده است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در مراسم احیای دومین شب از لیالی قدر که در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد بابیان این‌که خداوند متعال در میزبانی ماه رمضان بهترین‌ها را برای بنده خود مقدر کرده است، اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های ثقلین شب‌های قدر از هزار ماه برتر است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به شخصیت والای حضرت امیرالمؤمنین(ع) هدایت بشریت را اساسی‌ترین رسالت امام علی(ع) توصیف کرد و گفت: امروز تمام بشریت مخاطب امیرالمؤمنین (ع) است؛ بر این اساس کشف خواسته امام علی(ع) بهترین گوهری است که مؤمن می‌تواند در شب‌های قدر به آن دست پیدا کند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به متن وصیت‌نامه امیرمؤمنان، به بررسی برخی از توصیه‌های امام علی(ع) پرداخت و ابراز داشت: امام علی(ع) در آخرین لحظات زندگی خود، پیروانش را به دو عامل مهم و حیاتی که رمز پیروزی و موفقیت‌اند، سفارش کرد و فرمود شمارا به پرهیزکاری و نظم در کارها سفارش می‏ کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اهل بیت(ع) را میزان دانست و عنوان داشت: کمک به مظلوم اساسی‌ترین سفارش امام علی(ع) است؛ بر این اساس قبل از آنکه کمک به مظلومان عالم همچون یمن، فلسطین و تمام ملت‌های مستضعف و مظلوم عالم در قانون اساسی خط‌ مشی شود از سوی امام علی(ع) برای نجات بشریت تعیین مشی شده است.

وی ادامه داد: کمک به فلسطین و ملت مظلوم یمن وظیفه همه مؤمنان و مسلمانان است؛ این در حالی است که رژیم صهیونیستی تلاش دارد که با دسیسه‌های خود اصل مسأله را به حاشیه کشانده تا بتواند منافع استعماری خود را تأمین کند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مسأله 5 میلیون آواره فلسطینی با نقشه‌هایی شبیه به جریان طرح اسکان در صحرای سینا و تغییر تابعیت قابل‌حل نیست، تصریح داشت: فلسطین فقط با آزادی به حقوق خود دست خواهد یافت و تمام نقشه‌های امریکا و اسرائیل نقش بر آب خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر این‌که نیروهای انقلاب در تمام کنش‌های خود بر افق‌ها و ارزش‌های انقلابی تکیه‌دارند، گفت: اصلاح امور بین مردم اساسی‌ترین وظیفه جریان و نیروهای حزب‌الله است.

وی افزود: امام علی(ع) مؤمنان را به توجه به یتیمان دعوت کرده است تا جایی که فرمودند «خدا را! خدا را! درباره یتیمان، مبادا گرسنه و بی‌سرپرست بمانند.»، توجه به قرآن از دیگر توصیه‌های امام علی(ع) بوده چرا که قرآن ملجأ و پناه برای همه امت اسلام است.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که جهاد با مال، جان و لسان از سفارش‌ها امام علی (ع) به امت اسلام است، ابراز داشت: حرکت مردم در جریان روز قدس بدون تردید جهاد و خروش در برابر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در فراز دیگر از وصیت خود امت اسلام را چنین به امربه‌معروف و نهی از منکر دعوت کرده است که «امربه‌معروف و نهی از منکر را ترک نکنید؛ نتیجه ترک آن این است که بدان و ناپاکان بر شما مسلط خواهند شد و به شما ستم خواهند کرد، آنگاه هر چه نیکان شما دعا کنند، دعای آن‌ها برآورده نخواهد شد.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به چهارستون نظام سازی از منظر امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: اقامه نماز، پرداخت زکات و نیکی به یتیمان و امربه‌معروف و نهی از منکر اساسی‌ترین ستون قوام نظام اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر این‌که هرکجا که نظام اسلامی ایران پیشرفتی را تجربه کرده است نتیجه تکیه‌بر منویات رهبر معظم انقلاب بوده است، تصریح داشت: راهبردها در چند روز اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین مشی شده است.

وی ادامه داد: این شب‌ها زمان چنگ زدن به ساحت استغفار و توبه است؛ استغفار برای همه اموری است که تمکن داشته و می‌توانسته کاری بکند و انجام نداده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی استغفار را مقام علیین توصیف کرد و عنوان داشت: اعتراف به گناه اولین گام استغفار است این در حالی است که در خلوت باخدا چنین این اعترافی جایز است./837/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات