۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۶۸۲۱۶
رییس کمیته فلسطین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

هدف رژیم صهیونیستی انهدام هویت تاریخی ملت‌های مسلمان است

خامه یار گفت: قرارداد بالفور ۲ و سایکس پیکو ۲ با اعضایی جدید مانند ترامپ هدف انهدام هویت تاریخی ملت‌های مسلمان را دارد که افزون بر فلسطین، تمام منطقه در معرض تهدید و تجزیه است.
عباس خامه یار رئیس کمیته فلسطین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس خامه یار معاون بین الملل و رییس کمیته فلسطین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست «قدس؛ انتفاضه، مقاومت، حق بازگشت» که با محورهای راهبرد صهیونیسم جهانی و خطر اصلی آن، فلسطین معامله بزرگ قرن، تغییر پایتخت تهدیدات فراروی رژیم صهیونیستی و آمریکا، واکنش جهان اسلام به مساله تغییر پایتخت که شب گذشته در موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، درباره راهبرد صهیونیسم جهانی و خطر اصلی آن، گفت: امام خمینی(ره) در سخنرانی ۱۳ خرداد سال ۴۲ هجده بار نام اسرائیل را برده است و این نشان از مشکلاتی دارد که اسرائیل برای جهان اسلام به وجود آورده است.

وی افزود: هدف امام راحل از مجوز پرداخت وجوهات به فلسطین و گرامیداشت روز قدس، مردمی کردن روز قدس برای آزادی فلسطین بوده است. اساساً نطفه فلسطین با بیانیه بالفور ۱ و سایکس پیکو ۱ بعد از جنگ جهانی اول کلید خورد.

معاون بین الملل و رییس کمیته فلسطین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابراز داشت: در حال حاضر در یکصدمین سالگرد قراردادهای قبلی، بالفور ۲ و سایکس پیکو ۲ با اعضایی جدید مانند ترامپ هدف انهدام هویت تاریخی ملت‌های مسلمان را دارد که افزون بر فلسطین، تمام منطقه در معرض تهدید و تجزیه به واسطه اقداماتی از سوی آمریکا و اسرائیل مانند ائتلاف عربی، عبری و انتقال سفارت آمریکا به قدس است.

در ادامه این نشست محسن اسلامی عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس و از اندیشمندان حوزه فلسطین و مقاومت درباره تغییر پایتخت، تهدیدات فراروی رژیم صهیونیستی و آمریکا، گفت: اسرائیل به دلیل اینکه نتوانسته خود را به گونه متعارف به جهان بقبولاند و همچنین از ترس به انزوا رفتن، ناگزیر می‌خواهد در آستانه ۷۰ سالگی اشغال فلسطین، مشروعیتی جدید برای خود تجدید کند.

وی افزود: در مسأله تغییر پایتخت دولت بر اساس ماهیت عمل می‌کند. در اسرائیل ماهیت دولت یعنی صهیونیست، عامل سیاستگذاری است که برای آمریکا و غرب منافع زیادی را تأمین می کند.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با هر یک از اقدامات اسرائیل، خون تازه ای در رگ‌های جوانان فلسطینی جریان پیدا می‌کند زیرا که قدس از جایگاه بسیار ارزشمندی برای آنها برخوردار است./969/پ203/ب1

ارسال نظرات