۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۶۸۹۹۲
نماینده مجلس:

دولت بی توجه به مخاطرات FATF اصرار بر تصویب آن دارد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه دولت برخی از ماده‌ها و قوانین FATF را مشاهده می‌کند ولی خطرات پذیرش آن را در نظر نمی‌گیرد.
نادر قاضی پور

نادر قاضیپور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتو گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به خطرات اجرای FATF، اظهار داشت: با پیوستن جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون FATF کشور دچار مشکلات اقتصادی و امنیتی خواهد شد.

قاضیپور اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 118 سوره مبارکه آلعمران تأکید کرده است که اعتماد بیجا به دشمنان مایه شکست خواهد شد.

وی افزود: تجربه برجام به ما آموخت که دیگر نباید به آمریکا و ایادیش اعتماد کنیم. دولت یکبار در برجام به آمریکا و غرب اعتماد کرد ولی نتیجه آن خروج آمریکا از برجام و تأمین نشدن منافع جمهوری اسلامی ایران بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چه تضمینی وجود دارد که پس از ورود ایران به کنوانسیون FATF طرفهای مقابل به وعدههای خود عمل کرده و همچون برجام پیمان شکنی نکنند؟

وی ابراز داشت: با تصویب لایحه FATF در مجلس شورای اسلامی، باید تمام دادههای مالی خود را در اختیار کشورهای عضو این نهاد بینالمللی قرار دهیم که میتواند خطرات امنیتی و اقتصادی برای کشور در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اعضای این سازمان در وهله نخست به گونهای القاء میکنند که مشکل صرفاً پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این کنوانسیون است اما پس از پذیرش این کنوانسیون نوبت به اجرای قوانین سختگیرانه میرسد و مدام بهانه میآورند که چرا فلان اندازه برای تقویت قدرت موشکی کشور هزینه میکنیم.

عضو کمیسیون صنایع عنوان کرد: متأسفانه دولت برخی از مادهها و قوانین FATF را مشاهده میکند ولی خطرات پذیرش آن را در نظر نمیگیرد. مجلس شورای اسلامی با مسکوت کردن دو ماهه این لایحه، فرصت بیشتری برای بررسی خطرات آن در اختیار نمایندگان و دولتمردان قرار داده است./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات