۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۷۰۰۶۲
آیت الله علوی گرگانی:

مناسبت های دینی فرصتی برای تبیین تعالیم اسلامی است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم شهر قم در مباحث علمی و فرهنگی، مناسبت های دینی را فرصتی برای تبیین تعالیم اسلامی دانست.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی عصر امروز در دیدار با اعضای ستاد دهه کرامت با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: خداوند برای همه انسان‌های فرصت‌هایی قرار داده است که بایستی آن را غنیمت شمرده و از آن در جهت رشد و تعالی فردی و اجتماعی بهره برد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که از دست دادن فرصت موجب غم و ناراحتی می‌شود، گفت: جمع کردن مردم به مناسبت‌های مذهبی و مرتبط با ائمه معصومین(ع) و فرزندان آنها مسأله مهمی است که باید گسترش یابد.

وی با تأکید بر این‌که کشورهای خارجی چنین مراسم‌هایی را ندارند و حتی با وعده و وعید به مردم خود نیز نمی‌توانند، اجتماع مردمی تشکیل دهند، ابراز داشت: باید قدر مناسبت‌های مذهبی را دانست، در این مراسم‌ها خانواده‌ها جمع شده و فراخور آن مناسبت جشن گرفته یا عزاداری می‌کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: ضروری است که در این مسائل کوشش و تلاش بیشتری خرج شود تا بتوان تعالیم اسلامی را در جامعه پیاده کرد و مردم امکان استفاده از این تعالیم را پیدا کنند.

وی با بیان این‌که موقعیت معصومین(ع) و فرزندان آنها باید در جامعه شناسانده شود، گفت: یکی از امور بسیار ضروری ابلاغ موقعیت حضرت معصومه(س) در جامعه است، باید جایگاه حضرت را برای مردم تبیین کرد تا جامعه نسبت به مقام ایشان کسب معرفت کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: خداوند متعال وجود حضرت معصومه(س) را وسیله تبلیغات علمی در قم قرار داده است، امروزه قابل مشاهده است که حوزه علمیه قم یکی از مراکز بزرگ جهان تشیع است و نمونه‌ای در عالم تشیع ندارد، بزرگانی که در این حوزه به مقام و فقاهت می‌رسند، از برکت وجود این بانوی با کرامت است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جامعه المصطفی و آثار و برکات جهانی آن گفت: افراد زیادی از کشورهای خارجی به این مرکز بزرگ آمده و در جهت کسب علم و معارف اهل‌بیت(ع) استفاده می‌کنند، همه این مسائل از برکات وجود این بانوی بزرگوار است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: به فرموده خود اهل بیت(ع) حرم همه آنها در قم است، باید جایگاه عظیم شهر قم را که حرم ائمه معصومین(ع) و  جایگاه علم و فقاهت است، تکریم داشته و برای مردم بیان شود.

وی در پایان تصریح کرد: از برکات و آثار جلساتی که در دهه کرامت برگزار می‌شود، این مسائل برای مردم و فرزندان و خانواده‌های آنها تبیین شده و مردم نسبت به آن آگاه می‌شوند، از این رو باید قدر ظرفیت بالای قم را دانست./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات