۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۷۰۶۴۹
حجت الاسلام پژمانفر:

بخشی از جامعه ما فریب حقوق بشر آمریکایی را خورده است

نماینده مجلس گفت: امروز بخشی از جامعه ما فریب آزادی کلمه را خورده و باید بدانند که همین کلمه در آمریکا معنا و مفهوم دیگری دارد و دموکراسی تعیین شده برای آن ها معنای دیگری دارد اما ما موظفیم به عنوان جریان پیشتاز این کلمات را معناسازی کنیم.
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام پژمانفر در نشست حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: تصویب کنندگان حقوق بشر با برگزاری جلسات و به کار بردن واژه هایی زیبا قصد فریب دارند و این در حالی است که واژه هایی که به کار می برند با واقعیت تفاوت های بسیار زیادی دارد.

وی افزود: این ها همان انسان هایی هستند که با چالش های بسیاری در عرصه های مختلف زندگی رو به رو بودند و برای برون رفت از چالش ها راه هایی را اجرا می کردند تا باعث خروج آن ها از مشکلات شوند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا از واژه ی جذابی مانند حقوق بشر استفاده می کند تا برخی از انسان ها را به این واژه ها جذب کند، کلماتی که به نوعی در آن ها تصرف می شوند و از معنای اصلی خود خارج می شود.

وی تصریح کرد: در سال 1360 که چند گروه از نیروهای سپاه خدمت مقام معظم رهبری بودند ایشان در مقابل واژه های زیبا از واژه ای چون حقوق بشر آمریکایی برای اولین بار توسط استفاده کردند و این حقوق بشر را واقعی ندانستند.

حجت الاسلام پژمانفر وظیفه نخبگان در مقابل این واژه سازی ها که صورت گرفته و موجب فریب انسان شده این است را واقعی سازی معانی و مفهوم به کار برده شده دانست و گفت: ما باید چهره واقعی این ها را به نمایش بگذاریم و این جملات زیبا را در مقابل اعمال و رفتار آن ها را قرار دهیم.

وی افزود: این ها کلمات زیبایی است که اراده فریب بشر را دارند و باید به آن ها پرداخته شود و جنایات این قرن را همچون کودتای 28 مرداد، کودتای طبس و غیره را در کشور بزرگ کنیم تا جامعه ما دچار مسیر انحرافی و بازی با کلمات نشود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز بخشی از جامعه ما فریب آزادی کلمه را خورده و باید بدانند که همین کلمه در آمریکا معنا و مفهوم دیگری دارد و دموکراسی تعیین شده برای آن ها معنای دیگری دارد اما ما موظفیم به عنوان جریان پیشتاز این کلمات را معناسازی کنیم.

وی ادامه داد: آن ها این موضوع را می خواهند که خود را اصل و مدیر اصلی جامعه قرار دهند و و ظیفه ما این است به عنوان آزادی خواه در مقابل این ها بایستیم و ادبیات دیگری داشته باشیم اما عده ای در جامعه این عقیده را دارند که اگر در مقابل ادبیات آمریکا ایستادگی کنیم نابود خواهیم شد.

حجت الاسلام پژمانفر اذعان کرد: آمریکا حاضر است برای این که در دنیا شاخص و معیار قرار گیرد هزینه های بسیاری را انجام دهد و امروز آمریکا برای مقابله های ایران در برابرشان هزینه های بسیاری کرده است و تمام تلاش های خود را به کار می برد تا این ایستادگی را از بین ببردو منافع ایران را به دست بیاورد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: ایران به حقوق بشر پسوندی اضافه کرد، چیزی که آمریکاییان به عنوان استاندارد ها به دنبال مطرح کردن بودند و معیارشان این بود که حقوق بشر این است که ما مطرح می کنیم اما ما کلمه اسلام را به آن اضافه کردیم.

حجت الاسلام پژمانفر در پایان سخنان خود گفت: ایران این استاندارد ها را بر مبنای اسلام قرار داد و گفت آن چیزی در این بحث ها درست است که اسلام مطرح کرده باشد و امروز جامعه جهانی به دنبال حقوق بشر آمریکایی نیست و ما باید از این ظرفیت ها برای خود نمایی اسلام ناب استفاده کنیم./۸۶۱/د103/ب1

ارسال نظرات