۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۷۰۹۹۷

مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری معرفی شد

مراسم معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، با حضور قائم مقام و رئیس گروه ارزیابی و عملکرد روحانیون سازمان اوقاف و امورخیریه، مسؤولان و روحانیان این استان به میزبانی استانداری برگزار شد.
معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مراسم معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، عصر امروز با حضور قائم مقام و رئیس گروه ارزیابی و عملکرد روحانیون سازمان اوقاف و امورخیریه، مسؤولان و روحانیان این استان به میزبانی استانداری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه مهمترین هدف دشمنان اسلام از بین بردن اتحاد و انسجام ملی مردم ایران است، گفت: دشمن ایمان مردم را نشانه گرفته است اما به لطف الهی راه به جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب در مورد تهاجم فرهنگی دشمن خاطرنشان کرد: حضرت آقا از سالهای گذشته در مورد نقشه ‌های شوم دشمن در خصوص فرهنگ و ایمان مردم احساس خطر کردند و بارها به این مهم پرداختند اما متأسفانه چندان از سوی مسؤولان مورد توجه قرار نگرفت.

در ادامه این مراسم نیز جعفر مردانی، معاون سیاسی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کمک به امور فرهنگی و دینی جزء مهمترین اولویتهای دولت است، ابراز کرد: امسال 3 میلیارد تومان به اوقاف چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته که از این میزان تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون تومان آن جذب شده است.

وی با تأکید بر اینکه هدف دشمن جلوگیری از توسعه و احداث بقاع متبرکه است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در برابر دشمن بایستیم باید با قدرت انجام فعالیت ‌های دینی و قرآنی را در دستور کار خود قرار دهیم و این رسالت امروز متولیان فرهنگی کشور است.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه با تشریح مهمترین رسالتهای این سازمان اظهار کرد: مهمترین فعالیتهای سازمان اوقاف و امور خیریه شامل سه برنامه اصلی امامزداگان، موقوفات و قرآن است.

وی جذب اعتماد بین مردم و سازمان اوقاف و امور خیریه را بزرگترین سرمایه دانست و افزود: 101 بقعه متبرکه و 1690 موقوفه اعم از انتفاعی و منفعتی در استان وجود دارد که از این تعداد موقوفات، 300 وقف به صورت منفعتی بوده است.

همچنین در ادامه مراسم نیز حجت الاسلام حسن امیری، مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ضمن تشكر از حسن اعتماد مسؤولان به وی، به لزوم همدلی مسؤولان اشاره و خاطرنشان كرد: امید است با تعامل و همدلی تمامی ادارات و با محوريت نماينده ولی فقيه در استان و استاندار، فعاليت ‌های این اداره کل به خوبي پيش رود.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات حجت ‌السلام مرتضی عزیزی تشکر و قدردانی و حجت‌ الاسلام حسن امیری به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات