۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۷۱۶۴۰
حجت الاسلام رحمانی:

احداث ساختمان برای مدارس تازه تأسیس خواهران چهارمحال و بختیاری ضروری است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، احداث ساختمان برای مدارس تازه تأسیس این استان را از ضروری ترین کارها دانست و گفت: توجه مرکز در تأمین امکانات و تجهیز مدارس در سالهای گذشته قابل تقدیر است.
یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست با معاون مالی و اداری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، با بیان اینکه این استان از جمله استان هایی است که پس از انقلاب اسلامی استان شد، گفت: در حال حاضر این استان دارای 9 شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان چهارمحال و بختیاری یک دست شیعه نشین هستند، خاطرنشان کرد: در سال 90 این مدیریت با 4 مدرسه و 275 طلبه تشکیل شد در حالی که امروز به لطف الهی دارای 9 مدرسه علمیه با بیش از یک هزار طلبه خواهر است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه تاکنون 550 دانش آموخته در استان برای انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی ساماندهی شده اند، اظهار کرد: در کشور نخستین استانی بودیم که اقدام به راه اندازی مرکز دانش آموختگان در مدیریت حوزه های علمیه خواهران کردیم و به لطف الهی در این سالها فعالیت های ارزنده ای در این مرکز در راستای ساماندهی و مهارت افزایی طلاب صورت گرفته که در جای خود بی سابقه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، تزریق و معرفی نیروی کارآمد به سایر دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان را مهمترین رسالت مرکز دانش آموختگان بیان کرد و ادامه داد: با هماهنگی آموزش و پرورش، 20 مجوز پیش دبستانی در استان صادر شده که مدیریت همه امور این پیش دبستانی ها بر عهده دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران این استان است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در سالهای گذشته هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد چشمگیری در حوزه های علمیه خواهران این استان داشته ایم، ابراز کرد: توجه مرکز در تأمین امکانات و تجهیز مدارس در سالهای گذشته قابل تقدیر است که باید این همکاری ها بیشتر رشد داشته باشد.

وی احداث ساختمان برای مدارس تازه تأسیس این استان را از ضروری ترین کارها دانست و خاطرنشان کرد: استقبال از حوزه های علمیه خواهران در این استان خیلی خوب است؛ می طلبد که حداقل امکانات برای رشد علمی و فکری آنها فراهم شود که داشتن ساختمان آموزشی و خوابگاهی مناسب جزء ابتدایی ترین امکانات است.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه همه فعالیت های مدارس علمیه خواهران این استان در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، گفت: باید در دل نسل جوان جا باز کنیم که این نیازمند همدلی و همکاری دوسویه است./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات