۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۷۱۷۸۲
کارشناس مسائل دینی:

هجرت امام رضا به ایران سبب گستردگی تشیع شده است

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به این که هجرت امام رضا به ایران سبب گستردگی دین تشیع شده است، گفت: حضور امام رضا و حضرت معصومه در کشور سبب شده است که ایران به پایگاه تشیع و اسلام تبدیل شود.
مسعود عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی کارشناس مسائل دینی شب گذشته در سالن ورزشی تلاش که با حضور خادمین حرم امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: انسان هایی در دنیا موفق هستند که اهل بیت را در زندگی های خود الگو قرار دهند.

وی افزود: امام رضا(ع) با آمدن به کشور ایران، تشیع را گسترش داد که امروزه کشور ایران به عنوان پرچم دار اسلام در جهان شناخته می شود که این ها همه به برکت حضور امام رضا(ع) در ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که ایرانیان زمینه ساز ظهور امام زمان هستند، ابراز داشت: پرچمی که از ایران بلند می شود به دست امام زمان می رسد که این پرچم را امام رضا به مردم ایران داده است.

وی با توجه به این که بعضی از مردم در دنیا اصل تقلید کردن از یک عالم عادل را یاد ندارند، اظهار داشت: تمام انسان ها در دنیا موظف بوده که یک مرجع دینی را برای خود انتخاب کنند و اعمال خود را طبق آن مرجع انجام بدهند زیرا این مراجع نماینده امام زمان هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شیعه در زمان امام رضا(ع) بزرگ شده است، تصریح کرد: گسترش تشیع یکی از کارهایی بود که امام رضا با هجرت خود به کشور ایران انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ابراز داشت: امروزه اگر انسان ها نماز می خوانند و دین اسلام پابرچا بوده را مدیون امام حسین(ع) و امام رضا هستیم که امام حسین با خون خود اصل دین را زنده نگه داشت و امام رضا دین را گسترش داد.

وی با توجه به این که شیعه واقعی کسی بوده که مرتبط با شبکه ولایت باشد، بیان داشت: زمان امروزه به کسی شیعه اطلاق می شود که انسان ها افزون بر دوست داشتن اهل بیت، نمایندگان آن ها را در زمین قبول کنند و به حرف های آن ها عمل کنند.

وی در پایان با اشاره به این که هجرت امام رضا به ایران سبب گستردگی دین تشیع است، گفت: حضور امام رضا و حضرت معصومه در کشور سبب شده است که کشور ایران به پایگاه تشیع و اسلام تبدیل شود./۹۷۰۷/پ203/ب1

ارسال نظرات