۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۷۲۱۰۹
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان مطرح کرد؛

ضرورت پرداخت نیم درصدی شهرداری به کتابخانه های عمومی استان

کوهی رستمی با بیان اینکه شهرداری خرمشهر در سه سال اخیر هیچ پرداختی به کتابخانه های شهرستان نداشت، بر ضرورت پرداخت نیم درصدی شهرداری به کتابخانه های عمومی براساس قانون تأکید کرد.
منصور کوهی رستمی، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، شامگاه گذشته در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرمشهر با اشاره به اینکه درس استقلال، آزادی و ایستادگی در شهرستان در همه عرصه ها به ویژه عرصه فرهنگی قابلیت تبدیل به یک نماد ملی را دارد، اظهار داشت: خرمشهر با داشتن 7 کتابخانه از حیث شاخص کتابخانه های عمومی همچون عضویت، زیربنا، کتاب و تعداد کتابخانه راضی کننده نیست و برای ارتقای شاخص ها نیاز به همدلی مسؤولان محلی، استفاده از ظرفیت موجود و همکاری نهاد های فرهنگی و اقتصادی و برنامه ریزی در بخش عمرانی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان بهسازی و شاداب سازی کتابخانه های عمومی شهرستان خرمشهر را یکی از دغدغه های نهاد برشمرد و افزود: در این باره تعامل بسیار خوبی با مجموعه منطقه آزاد اروند برقرار اعتباری بالغ بر یک میلیارد 400 میلیون ریال برای شاداب سازی، اصلاح روشنایی و برطرف سازی مشکلات عمرانی کتابخانه های (آزادی، سوم خرداد و شهید شریف) اختصاص داده شد.

این مقام مسؤول عنوان داشت: با همکاری منطقه آزاد اروند، کتابخانه عمومی جزیره مینو که در سال 89 براثر نشست و ترک خوردگی امکان ارایه خدمات به مردم را نداشت به زودی احداث خواهد شد و منابع و تجهیزات آن از سوی دولت و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تأمین می شود.

کوهی رستمی به همکاری نهاد کشور و اداره کل استان در تأمین ضروریات کتابخانه های در شهرستان ها اشاره و خاطرنشان کرد: عمده همه مسؤولان به ویژه فرمانداری خرمشهر در اعتبارات عمرانی و پرداخت نیم درصد کتابخانه ها یاری گر کتابخانه های عمومی باشند.

وی بر ضرورت پرداخت نیم درصدی شهرداری براساس قانون اشاره و تصریح کرد: پرداخت قبوض برق، آب، تلفن، اینترنت و خدمات دهی به اعضا، تعمیر و اصلاح سیستم های روشنایی و سرمایشی درکنار اجرای برنامه های فرهنگی از محل نیم درصدی درآمد شهرداری های صورت می گیرد که شهرداری خرمشهر در سه سال اخیر هیچ پرداختی به کتابخانه های شهرستان نداشت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان همچنین در بازدید از کتابخانه های آزادی، سوم خرداد و شهید شریف با اصلاح سیستم سرمایشی و روشنایی و همچنین شاداب سازی بخش های کودک کتابخانه های خرمشهر، ارایه خدمات کتابخانه ای را گسترش خواهیم داد و مردم به شایستگی از خدمات کتابخانه ها استفاده خواهند کرد.

این مقام مسؤول در ادامه با کتابداران خرمشهر دیدار و گفت: تلاش و همت کتابداران در جهت رشد شاخص های توسعه کتابخوانی در خرمشهر منجر به عضویت در کتابخانه  شود و جشنواره رضوی و اجرای برنامه های متنوع در بخش کودک این فرصت را فراهم می کند./۹۴۵۶/پ204/ب1

ارسال نظرات