۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۷۲۳۶۰
مدیر حوزه خواهران:

حوزه حامی نظام و ولایت نباشد به هدفش نخواهد رسید

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر انقلاب اسلامی نتواند از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه استفاده کند و اگر حوزه‌ها همراه نظام نباشد، هر دو زمین خواهند خورد.
حجت الاسلام بهجت پور

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد ضمن تشکر از تلاش‌ها و زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری اظهار کرد: امیدواریم که خداوند به ما توفیق دهد که همچنان از ظرفیت‌‌ها و توانمندی حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری استفاده کنیم افزود: نظام تا زمانی که عناصری مانند حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری دارد، نباید نگرانی داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بخش زیادی از فرصت‌های ما، ظرفیت‌‌های اشخاص است و اگر از ظرفیت‌ افراد غافل شویم، فرصت‌ها را از دست داده‌ایم، البته اختلاف نظر همواره وجود دارد اما باید اختلاف نظر‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: مجموعه باید بتواند به سرعت افراد را تبدیل به یک تیم و گروه کند و اگر مسئولی توانمند باشد می‌تواند یک گروه و تیم را مدیریت کند.

 

استاد برجسته حوزه‌های علمیه با اشاره به توانمندی‌های خانم ظهیری عنوان کرد: زمانی که بنده سابقه مدیریت و فعالیت‌های خانم ظهیری را مشاهده کرم، از اقدامات، روش و منش ایشان شگفت‌زده شدم و خدا را شاکرم که در جامعه حوزه‌های علمیه چنین ظرفیت عظیمی وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور گفت: اعتقاد ما بر این است تا جایی که ممکن باشد امور حوزه‌های علمیه خواهران به زنان سپرده شود و در حال حاضر دومین معاونت در حوزه‌های علمیه خواهران به بانوان سپرده می‌شود که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خانم ظهیری استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در میان مدیران استانی نیز مدیران استان‌های کرمان و گلستان از بانوان هستند؛ همچنین تمام بانوانی که مسؤولیت دارند و نقشی را ایفا می‌کنند باید خود را نماینده اثبات کننده ظرفیت‌های زنان بدانند و امیدواریم که این نمایندگی را به خوبی به ظهور برسانند.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه بیان کرد: خدمت کردن به حوزه‌های علمیه توفیق و نعمت بسیار بزرگی است که در اختیار ما قرار گرفته و باید شاکر این نعمت بزرگ باشیم.

وی عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی نتواند از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه استفاده کند و اگر حوزه‌های علمیه همراه نظام نباشد، هر دو زمین خواهند خورد؛ حوزه غیر انقلابی کامل نیست و انقلاب بدون حوزه نیز عاقبت خوشی نخواهد داشت بلکه این دو مکمل یکدیگر هستند و باید همراه هم باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: انتظار من از معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران است که انقلابی گری در حوزه‌های علمیه خواهران علنی شود؛ حوزه علمیه اگر پشتیبان و حامی نظام و ولی‌فقیه نباشد به هدف خود نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی باید اقدام لازم در خصوص تغییر نگاه مردم را انجام دهد افزود: فرهنگ و بینش دو گمشده شرایط فعلی کشور هستند، اقدام در برنامه اگر نتواند به تغییر در نگاه منجر شود، از مردم انقلابی، مردم متوقع می‌سازد بنابراین نگاه و بینش باید تغییر کند.

حجت‌الاسلام المسلمین بهجت‌پور با تأکید بر ضرورت تولید بینش در کشور گفت: اگر کسی در حوزه‌ فرهنگ وارد شود و به تولید نگاه و بینش توجه نداشته باشد، هیچ‌گاه موفق نخواهد شد؛ فرهنگ و فرهنگ‌سازی یک دانش و فرایند بسیار مهم و وسیع است بنابراین دین شناسی برای فرهنگ‌سازی کافی نیست بلکه باید تخصص کافی و لازم نیز در این زمینه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در مسئله فرهنگ و تبلیغ، انقلاب اسلامی از طرح انتقال فرهنگ عمومی گذشته است و آنچه ممکن آسیب بزند در زمینه انتقال فرهنگ تخصصی است؛ بدون تردید حوزه‌های علمیه اگر در عرض شبکه‌های عمومی قرار گیرد و رقیب آن‌ها شود، شکست خواهد خورد بنابراین حوزه‌های علمیه باید نقش رهبری را برای این شبکه ایفا کند و شبکه را مدیریت کند.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه گفت: باید کار خودمان را به‌گونه‌ای هوشمندانه طراحی کنیم که با کمترین نیرو و هزینه به بهترین نتیجه دست پیدا کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه خانم ظهیری باید از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور استفاده کنند خاطرنشان کرد: جامعیت جریان دین محصول چگونگی کارکرد در حوزه‌ فرهنگ است و امیدواریم که در مسائل فرهنگی به اهداف خود دست پیدا کنیم. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات