۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۷۴۰۲۹
نماینده خبرگان رهبری:

صحت نباید فدای سرعت در انتشار اخبار شود

امام جمعه مراغه گفت: اصحاب رسانه در عرصه آگاهی بخشی باید امانتداری و صداقت را پیشه کنند، رعایت اصل انصاف و صحت در خبر نباید فدای سرعت در انتشار اخبار شود.
محمدتقی پورمحمدی، مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با بیان این‌که رشد و تعالی جامعه در گرو اطلاع‌رسانی صحیح، منصفانه و هدفمند است، اظهار داشت: خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند.

وی با بیان این‌که به واسطه راویان در اعصار گذشته، آثار بزرگان دین و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت به دست آیندگان رسیده است، خاطرنشان کرد: هزاران حدیث و روایت از سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام از سوی عالمان و راویان بزرگ حفظ و به دست ما رسیده که اگر اقدام آن محدثان و راویان نبود، امروز چیزی از سیره نبوی و اهل بیت نمی دانستیم.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که مجید و نقد بی‌جا از مسؤولان یا اشخاص، آفتی برای رسانه ها است، تصریح کرد: خبرنگاران و رسانه ها باید به دور از حب و بغض و تفکرات سیاسی نسبت به انتشار حقایق و در اخبار اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با یادآوری رسالت سنگین خبرنگاران در عرصه فرهنگ و اطلاع رسانی گفت: اصحاب رسانه در عرصه آگاهی بخشی باید امانتداری و صداقت را پیشه کنند، رعایت اصل انصاف و صحت در خبر نباید فدای سرعت در انتشار اخبار شود.

وی با اشاره به گسترش رسانه‌های مجازی و اینترنتی، با تأکید بر این‌که هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند جایگزین مطبوعات و نشریات مکتوب شود، افزود: با وجود مخاطب بیشتر رادیو و تلویزیون، رسانه های مکتوب از ماندگاری بیشتری برخوردار بوده و قابل استناد هستند.

همچنین احمد دادرس فیاض، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه در سخنانی پرهیز از سطحی نگری و بی‌توجهی به موج های سیاسی، امانتداری، صداقت، تعهد و همگرایی را زمینه ساز تعالی رسانه ها دانست و گفت: این رسالت خطیر باید به دور از منافع شخصی و گروهی، انجام گیرد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات