۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۷۵۱۲۷
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

غدیر، دروازه تثبیت ولایت در کشور است

حجت الاسلام والمسلمین واعظی گفت: غدیر پایه تقویت ارتباط روحی و معنوی نسل جوان با حضرت حجت بن الحسن(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی یاوران غدیر که در دفتر تبلیغات اسلامی اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه توحید و ولایت ائمه معصومین اساس دین است، خاطرنشان کرد: مسأله غدیر و تعظیم آن به عنوان عید الله اکبر دروازه تثبیت ولایت در کشور و تحکیم ارتباط معنوی مردم با حضرت حجت بن الحسن(ع) است؛ چرا که ما درباره ولایت معصومین به طور عام و منجی عالم بشریت به صورت خاص توجهی داریم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه برکت و اثربخشی فعالیت های ما در گرو تحکیم ولایت امام زمان(عج) است، افزود: پایه تقویت ارتباط روحی و معنوی نسل جوان با حضرت حجت بن الحسن(ع)، غدیر است تا ما از این طریق بتوانیم به مسأله تربیت شئون و آگاهی دینی نسل جوان با امامت و ولایت کار کنیم.

این مقام مسؤول گفت: فعالیت های صورت گرفته در زمینه غدیر حجت را بر جوانان تمام می کند و آنها باید از بزرگترها یاد بگیرند و آنچه نسل به نسل برای ترویج قرآن و عترت اهل بیت(ع) صرف شده است، استفاده شود و نقش تاریخی خود را ایفا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با بیان اینکه کیان ایمان و تقوا در مملکت حاصل تداوم تاریخی است، اظهار داشت: در تداوم تاریخی، افرادی که ایفای نقش کرده و میراث علمی و ایمانی و تقوایی را به دیگر نسل ها منتقل کردند در خط مقدم نورانی ایمان و ولایت سهیم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعظیم شعائر الهی اقتضا می کند نهادهای رسمی و حکومتی نقش ایفا کنند، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده جوانه هایی که در حرکت های خودجوش جوانه می زنند، بسیار مهم هستند؛ از این رو دستگاه ها اگر خواهان کمک باشند حتی المقدور تصدی گری مستقیم نکنند و امکانات را در اختیار بخش های مردمی قرار دهند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه تصدی گری تعظیم شعائر الهی با مردم باشد، عنوان داشت: در مراسمات و مناسبت های بزرگ پیش از برگزاری، جزوات و یا مسابقات کتابخوانی ترتیب داده شود و نسل جوان بیشتر با واقعه غدیر ارتباط گیرد تا از این طرق شور را با شعور تلفیق دهیم./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات