۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۷۵۳۹۶
امام جمعه تبریز:

روحانیان وقت بیشتری به حضور در مسجد اختصاص دهند

حجت‌الاسلام و‌المسلمین آل هاشم مساجد را مرکز وحدت امت و تربیت نیروهای انقلابی دانست و گفت: روحانیان مساجد باید وقت بیشتری را برای حضور در مسجد اختصاص دهند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی روز گذشته در همایش گرامیداشت روز جهانی مسجد که در مسجد طوبی برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت، نقش و جایگاه مساجد در آموزه‌های دینی و قرآنی به قدری بالاست که پیامبر اکرم تمامی امور مسلمین را با محوریت مساجد انجام می داد.

وی مسجد، را محور وحدت مسلمانان و کانون فرهنگی جامعه برای مقابله با دشمنان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه مساجد در روزهای نخستین انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و دیگر برهه های تاریخی پایگاه‌ مردمی و انقلابی بودند، باید امروز نیز همان نقش احیا شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه، متأسفانه بخش قابل توجهی از مردم به ویژه جوانان با مساجد قهر کرده‌اند، افزود: روزانه برنامه‌های متنوع مذهبی در مساجد برگزار می‌شود که متاسفانه با استقبال کم مواجه می‌شوند، باید ریشه‌های این مسأله شناسایی و برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: انتظار دارم هیئات امنا، پایگاه‌های مقاومت بسیج، روحانیت و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به جوانان و نوجوانان بها دهند، دست در دست هم دهید و متحد باشید و برای حضور هر چه بیشتر جوانان همت کنید، یکی از نقشه های شوم دشمنان جدایی نسل جوان با مساجد و روحانیت است.

وی مساجد را مرکز وحدت امت و تربیت نیروهای انقلابی دانست و گفت: در این میان روحانیت و ائمه جماعات نیز نقش بسزایی بر عهده دارند، دشمنان سعی در قهر جوانان از مسجد داشته و دارند، تا در نتیجه آن، بتوانند توطئه‌های شوم فرهنگی و اعتقادی خود را عملیاتی کنند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که روحانیان مساجد باید وقت بیشتری را برای حضور در مسجد اختصاص دهند، گفت: روحانیت در دوران دفاع مقدس پیشتاز عرصه جهاد و شهادت بود، چنانکه در جنگ تحمیلی ۳۴۱۷ روحانی و طلبه شهید تقدیم انقلاب کرده ایم که پیشتاز عرصه دفاع مقدس بودند.

وی رونق بخشی به برنامه‌های فرهنگی در مساجد را با تربیت نیروهای جوان و پرشور انقلابی ممکن دانست و افزود: متأسفانه در برخی ادارات سنگ اندازی‌هایی علیه نیروهای انقلابی صورت می گیرد تا موفق نشوند، باید متولیان مساجد در مقابل این افراد کج اندیش مقابله کنند و برای حفظ نظام اسلامی، نیروهای انقلابی تربیت کنند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین آل هاشم ورود مساجد به مسائل سیاسی را مورد تأکید قرار داد و گفت: مساجد باید مراکز آگاه سازی جوانان و دیگر اقشار مردم باشد البته نباید تمامی برنامه ها تنها رنگ و بوی سیاسی داشته باشد، باید جوانان در مساجد از مسائل اخلاقی و علمی نیز بهره مند شوند.

وی با تقدیر از اجرای برنامه‌هایی که برای تقویت بنیه علمی جوانان را تقویت می کند، گفت: سعی شود کتابخانه و قرائتخانه های مساجد گسترش یابد، بسیاری از جوانان مؤمن و انقلابی که توان خرید کتب آموزشی و عمومی را ندارند، می توانند از کتابخانه های مساجد بهره مند شوند./935/پ۲۰۳۱

ارسال نظرات