۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۷۵۸۰۴
آیت الله طبرسی:

نگاه های سطحی نسبت به مسأله غدیر باید کنار گذاشته شود

آیت الله طبرسی با تأکید براین که نباید تنها به دنبال برنامه های تبلیغاتی و ظاهری در حوزه غدیر باشیم، گفت: توجه محتوای و علمی به این جریان مهم باید بیش از پیش مورد توجه مراکز علمی کشور به ویژه حوزه های علمیه قرار گیرد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر مازندران با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت بر ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت ها به منظور تبلیغ و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ غدیر است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن تلاش دارد این فرهنگ غنی و اصیل را تضعیف کند بهترین راه حفظ آن ترویج و گسترش آن در جامعه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که آرمان و ارزش های غدیر باید در همه بخش های جامعه اسلامی فراگیر شود، تصریح کرد: غدیر همچون چراغی مسیر را برای حرکت جامعه اسلامی روشن می کند.

آیت الله طبرسی با بیان این که جریان غدیر راه سعادت و تعالی را برای جامعه اسلامی مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: به طور حتم حرکت در این مسیر سعادت و رستگاری را برای امت اسلامی در پی خواهد داشت.

امام جمعه ساری با تأکید براین که ایستایی و سکون در جریان غدیر وجود ندارد، تصریح کرد: غدیر عامل نشاط و پویایی جامعه اسلامی در عرصه های مختلف خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: اما هر چه قدر در این عرصه مهم و غنی سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که نباید تنها به دنبال برنامه های تبلیغاتی و ظاهری در حوزه غدیر باشیم، تصریح کرد: توجه محتوای و علمی به این جریان مهم باید بیش از پیش مورد توجه مراکز علمی کشور به ویژه حوزه های علمیه قرار گیرد.

امام جمعه ساری با اشاره به تلاش برخی ها برای ایجاد شبهه در جریان غدیر به رسالت مراکز حوزوی و روحانیت در پاسخگویی به این شبهات اشاره کرد و گفت: روحانیت باید به طور مستدل و کاملاً علمی به شبهات مطرح شده در این خصوص پاسخ دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امت اسلامی باید از ظرفیت غدیر برای وحدت و همبستگی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه عده ای تلاش می کنند از روی جهالت و نادانی همواره در پی ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی هستند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که امت اسلامی باید حاشیه ها و مسائل سطحی را کنار بگذارند و تنها به فکر تقویت وحدت و همدلی میان خود باشند، بیان داشت: مسلمانان باید بدانند که تفرقه و اختلاف هیچ سودی برای آنها نداشته و تنها زمینه نفوذ و سلطه دشمنان بر کشورهای اسلامی را فراهم می کند.

وی با اشاره به این که وضعیت امروز کشورهای اسلامی نتیجه بی توجهی به مسأله غدیر و پیام های آن است، خاطرنشان کرد: پیام غدیر وحدت امت اسلامی در زیر چتر قرآن و اهل بیت(ع) است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مسأله غدیر باید از داخل به بیرون گسترش پیدا کند و بین المللی شود، افزود: جامعه جهانی باید بیشتر با سلوک و شخصیت مولای متقیان علی(ع) آشنا شوند.

آیت الله طبرسی از ولایت به عنوان بزرگترین نعمت الهی یاد کرد و گفت: در طول تاریخ دشمنان از همه توان خود برای ضربه زدن به جایگاه ولایت استفاده کردند، اما با هوشیاری و بصیرت علمای دین شکست خوردند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات