۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۵۷۶۳۲۳
با حضور آیت الله سبحانی؛

سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه آغاز شد

آیین افتتاحیه سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه صبح امروز با حضور حضرت آیت الله سبحانی، نمایندگان بیوت مراجع، مسؤولان و مدیران حوزه های علمیه،اساتید و عموم طلاب و فضلای حوزه آغاز شد.
فیضیه مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه دقایقی پیش با حضور جمعی از مدیران و مسؤولان، نمایندگان بیوت مراجع و همچنین تعدادی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء آغاز شد.

در این مراسم که حضرت آیت الله سبحانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم سخنران ویژه آن است جمعی از مسؤولان و مدیران حوزه های علمیه حضور دارند.

از حاضران در این همایش می‌ توان به آیات محمد جواد فاضل لنکرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم، غلامرضا فیاضی دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی، سید هاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان و سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه اشاره کرد.

حجج اسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، محمد رستم نژاد معاون آموزش، سید حسین میرمعزی معاون پژوهش حوزه های علمیه و مهدی اردهالی سلیمانی عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین نیز از دقایقی پیش در این مراسم حضور پیدا کرده اند.

از سخنرانان دیگر این همایش نیز آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین محمدرستم نژاد معاون آموزش حوزه هستند.

بر اساس گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در سخنرانی خود از تهیه بیش از ۶۵ متن علمی تولیدی و اصلاحی در حوزه خبر داد و اعلام کرد که حوزه های علمیه در مسیر جدی تحول قرار دارند.

متن کامل خبر معاون آموزش حوزه را اینجا ببینید.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه نیز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه از خدمات حوزه به نظام اسلامی و توجه روحانیت به نیازهای جامعه سخن گفت و تاکید کرد که حوزه هیچ گاه سکولار نبوده و نخواهد بود.

وی از آمادگی حوزه برای پذیرش نقدها خبر داد و در عین حال تاکید کرد که نقدها باید منصفانه باشد.

برای دریافت مشروح اظهارات آیت الله اعرافی اینجا کلیک کنید.

پس از سخنرانی آیت الله اعرافی نوبت به حضرت آیت الله سبحانی سخنران و میهمان ویژه مراسم رسید تا نقطه نظرات و دیدگاه های خود را طرح کند.

این مرجع تقلید از لزوم استعداد سنجی در بین طلاب و فضلای حوزه سخن گفت و از شورای عالی حوزه خواست نسبت به انعکاس خدمات و دستاوردهای حوزه اقدام کند.

مشروح سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی اینجا قابل مشاهده است.

یادآور می‌ شود، دروس مقدمات، سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم امروز پس از پایان مراسم افتتاحیه در مدارس و مراکز مختلف حوزوی قم آغاز خواهد شد که از جمله آنها درس خارج حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی است. /۱۳۳۰/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات