۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۷۷۷۳۷
آیت‌الله صدیقی:

مسؤولان با تسهیلات ویژه زمینه ازدواج را برای جوانان فراهم کنند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کاهش نسل به تولید کشور ضرر می‌زد و کشور را در برابر تهدیدات دشمنان ضعیف می‌کند، گفت: مسؤولان با تسهیلات ویژه زمینه ازدواج را برای جوانان فراهم کنند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در دانشگاه صنعتی شریف به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دنیا عرصه امتحان است.

وی با بیان اینکه خداوند در زندگی دنیوی به صورت‌های گوناگون بندگان خود را مورد آزمایش قرار می‌دهد، ادامه داد: این امتحان و آزمایش‌ها مقدمه‌ای برای رسیدن به کمال است زیرا خداوند نیازی به انسان ندارد که او را مورد آزمایش قرار دهد؛ بنابراین امتحانات مقدمه عنایات خاص خداوند به انسان است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه خداوند فلسفه خلقت را امتحان و آزمایش معرفی می‌کند تا برترین‌ها مشخص شوند، اظهار داشت: مرگ و حیات نیز مخلوق خداوند هستند؛ حضرت حق مرگ را آفرید نه اینکه انسان نابود شود بلکه مرگ وسیله‌ای برای بلوغ و رسیدن به مقصد و در نهایت لقاءالله است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان باید به مرگ علاقه داشته باشد زیرا کمال با مرگ محقق می‌شود و کسانی که در این عالم از دستورات الهی تبعیت کردند با مرگ در وجود خداوند ذوب می‌شوند؛ مرگ ریزش‌ها و رویش‌ها را آشکار می‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در این چهل سال بیش از ریزش، رویش‌های بسیاری داشته است، گفت: انقلاب اسلامی هر ساله شاهد رویش‌های بسیاری از جمله دانشجویان انقلابی و ولایی است که در کنار علم آموزی از کسب معرفت دینی غفلت نمی‌کنند. در این چهل سال دشمن صدها بار جوانان ما را بی دین معرفی کرده در حالی که رشد کمی و کیفی جوانان مومن انقلابی در این چهار دهه بسیار قابل توجه بوده است.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: تا زمانی که جوانان ما از روحیه جهادی و شهادت برخوردار باشند هرگز تسلیم یاوه‌گویی‌های دشمن نمی‌شوند. امروز دشمنان با جنگ روانی و تبلیغات سوء می‌خواهند دینداری را در جامعه کمرنگ جلوه دهند و مسؤولان را بی دین معرفی کنند و این نشان از رویش انقلاب و یاس دشمنان دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ازدواج ایمان انسان‌ها را بیمه می‌کند، عنوان کرد: دیر ازدواج کردن مشکلات فردی و اجتماعی فراوانی دارد متزلزل شدن کانون خانواده و نابود شدن نسل از پیامدهای دیر ازدواج کردن است.

وی افزود: کاهش نسل به تولید کشور ضرر می‌زد و کشور را در برابر تهدیدات دشمنان ضعیف می‌کند بنابراین برای آنکه ازدواج جوانان تسهیل یابد باید مسکن آنان ابتدا فراهم شود لذا وزارت مسکن باید به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ماندگار است و هجمه‌های دشمن نمی‌تواند به آن آسیب وارد کند، گفت: خون‌های بسیاری پای انقلاب ریخته شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دین قلب انسان را احیا می‌کند، اظهار داشت: لذائذ دنیا نباید انسان را از خداوند غافل کند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات