۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۸۰۲۷۱
امام جمعه تبریز:

مبارزه با مفاسد اقتصادی مطالبه جدی مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که امروز قشر محروم و متوسط جامعه زیر فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار دارد، گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی مطالبه جدی مردم است.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و گرانی بی حد و حساب کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم طی هفته‌های گذشته اظهار داشت: متأسفانه هیچ نظارتی بر قیمت ها وجود ندارد.

وی با بیان این‌که جامعه امروز با مشکلاتی از قبیل افزایش نرخ ارز، سکه و طلا، گرانی در بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم، احتکار و دلالی مواجه است، مبارزه با مفاسد اقتصادی را مطالبه جدی مردم دانست و گفت: باید مشکلات اقتصادی کشور مدیریت شود، امروز قشر محروم و متوسط جامعه زیر فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار دارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که نمایندگان مجلس نیز باید برای رسیدگی به مشکلات مردم شب و روز نشناسند، افزود: بررسی دو لایجه بین المللی اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و الحاق ایران به مبارزه با جرایم سازمان یافته در مجلس؛ در شرایطی است که رهبری فرمودند لزومی ندارد سراغ چیزهایی برویم که نمی‌دانیم انتهای آن چیست یا به دلیل چند مورد جهات مثبت، قبولش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: سران کشورهای جهان در حالی شاهد این سخنان منطقی و سنجیده بودند، که رئیس‌جمهور آمریکا حقارت‌آمیز صحبت کرد و تمام حضار به او خندیدند.

وی با اشاره به این‌که حماقت و نگاه ضدبشری ترامپ در سخنان اخیرش کاملا مشهود بود، خاطرنشان کرد: در مقابل سخنان سنجیده و منطقی رییس جمهور کشورمان به پشتوانه مردمی، نیروهای مسلح و اقتدار ملی بود؛ آن سخنان تصویر شفاف، مستحکم، منطقی، قاطع و استوار از ایران را به نمایش گذاشت.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: می‌توانیم این حادثه تروریستی را در چهار بخش تحلیل کنیم که یکی از جنبه‌های حادثه نشان داد که راه و مسیر حرکت ما راه افتخار، اعتلا و پیشرفت است و دشمن‌های زیاد در کمین داریم.

وی ادامه داد: جنبه دیگر حادثه تروریستی اهواز نشان داد که این کار تروریست‌ها شجاعانه نیست بلکه بزدلانه بود چراکه یک عده با سلاح مردم را به گلوله بستند، جنبه دیگر حادثه این است؛ آن کسانی که هر جا از جمله در سوریه و عراق گیر می‌کنند، آمریکا آنها را نجات می‌دهد و این کار همان‌هایی است که دستشان در جیب عربستان بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که تجلیل‌های چهارگانه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی  مطرح شده است، افزود: ملت ایران قربانی تروریسم است؛ به طوری که تروریست‌های وابسته به نظام سلطه این بار در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز مردم را مورد هدف قرار دادند.

امام جمعه تبریز با تشریح اهداف دشمن از اقدام به ترور کور خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال القای ناامیدی میان مردم است و به خوبی می‌داند که پایه و اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همین مردم هستند به همین دلیل زندگی و افکار مردم را مورد هدف قرار داده است.

وی با تأکید بر این‌که حامیان گروهک تروریستی الاحوازیه باید منتظر پاسخ سخت نیروهای مسلح ایران باشند، گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و شیوخ عرب مرتجع منطقه باید بدانند که تسلیم شدن در قاموس ملت عاشورایی ایران وجود ندارد و این اقدامات غیرانسانی نتیجه‌ای جز رسوایی خودشان نخواهد داشت./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات