۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۸۱۶۳۸
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز:

هر سرای محله در اهواز برخوردار از کتابخانه است

سراج گفت: در سرای محله ها و فرهنگ سراها کتابخانه هایی تعبیه شده است و در آینده نزدیک سرای محله های کوی رمضان، فرهنگیان ملاشیه را افتتاح خواهیم کرد.
حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز از دفتر خبرگزاری رسا در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، احمد سراج، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز، امشب در آیین افتتاح کتابخانه شهید دلفی در شهرک آقاجری با بیان اینکه بانی خیر کتابخانه نسبت به عدم همکاری های صورت گرفته سابق بر آن نسبت به تکمیل پروژه خود ناامید و ناراحت بود، عنوان داشت: تجهیزات و امکانات کتابخانه از قبیل وسایل سرمایشی و گرمایشی، میز، قفسه های کتابخانه و صندلی نیازهای اولیه بود که به فضل الهی در کنار تهیه آنها، کتابخانه را از لحاظ کتاب غنی تر کردیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز با بیان اینکه برای تهیه کتاب های جدید و مورد نیاز کتابخانه اقدام خواهیم کرد، افزود: به فضل الهی به قول  داده شده در راستای تکمیل و بهره برداری از کتابخانه عمل کردیم و در عین حال امیدواریم تا شهرداری منطقه ۳ زمین های اطراف آن را ساماندهی کند و مردم محل از آن بهره مند شوند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ساعات کار کتابخانه از ۸ تا ۱۶ است، تصریح کرد: در این کتابخانه بیش از ۴ هزار جلد کتاب در زمینه های مختلف از قبیل دفاع مقدس، کودک و نوجوان و مرجع، علوم، ادبیات، تاریخ وجود دارد که در این میان ۳۵۰ کتاب در بخش مرجع، ۱۸۵ ویژه دفاع مقدس و هزارو ۳۵۱ کتاب در کودکان و نوجوانان تهیه شده است.

سراج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت سرای محله گفت: در سرای محله ها و فرهنگ سراها نیز کتابخانه هایی تعبیه شده است و در آینده نزدیک سرای محله های کوی رمضان، فرهنگیان ملاشیه را افتتاح خواهیم کرد که به تبع با هر افتتاحی کتابخانه جدیدی در سطح شهر به وجود می آید.

همچنین حجت الاسلام جاسم موسی پور، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز، با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی به عنوان شاخصه فرهنگی مطرح است، اضافه کرد: شهرداری با توجه به محدودیت های مالی نمی تواند خدمات خود را به طور منظم و فراگیر و بصورت عادلانه پی بگیرد؛ از این رو همکاری خیران و عموم مردم برای حل بحران ها و معضلات بسیار ضروری است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز با بیان اینکه کلنگ کتابخانه شهید دلفی در دوره قبل بر زمین زده شد، تصریح کرد: این کتابخانه پس از تکمیل اکنون به بهره برداری رسید و ما امیدواریم که شاهد کلنگ زنی های بیشتری در این مدت باشیم.

از سوی دیگر بانی خیر سازی کتابخانه شهید دلفی با بیان اینکه هدف از ساخت کتابخانه خدمت به خلق خدا است، اظهار داشت: در صورتی که همکاری ‌ها بیشتر صورت گیرد چندین کتابخانه را افتتاح خواهیم کرد و بنا داریم تا ۳ کتابخانه مختص کودکان را در منطقه ۳ تاسیس کنیم.

وی همچنین همکاری شورای شهر و شهرداری در تسریع ساخت مسجد منطقه ۳ را خواستار شد./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات