۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۸۲۴۵۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

کسب رتبه عالی در مسابقات سراسری قرآن کریم، پذیرفته شدن ۱۳ اثر برای یازدهمین همایش ملی شعر در کوچه آفتاب، اهدای ۵ هزار جلد کتاب در شهرستان رامهرمز و افتتاح نمایشگاه خوشنویسی آوای نی در بهبهان چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، در روز پایانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی شهر اراک نتایج نهایی رشته‌ های حفظ 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل و تحقیق از سوی هیأت داوران اعلام شد.

براین اساس سنا منبوهی نماینده استان خوزستان در رشته قرائت ترتیل به رتبه عالی دست یافت، اما بانوان قرآنی استان خوزستان در دیگر رشته.‌های عنوان شده در بالا موفق به کسب رتبه نشدند.

همچنین سهام بنی نعمه در روز نخست مسابقات قرآن رتبه نخست رشته دعاخوانی را به دست آورد.

پذیرفته شدن 13 اثر برای یازدهمین همایش ملی شعر در کوچه آفتاب

حمید بهداروندی، دبیر یازدهمین همایش ملی شعر در کوچه آفتاب با اعلام این خبرگفت: بیش از 640 اثر از 105 شاعر به دبیرخانه یازدهمین همایش ملی شعر در کوچه آفتاب ارسال شد که پس از بررسی آثار توسط هیئت انتخاب آثار و داوران این همایش 13 اثر دربخش ‌های دفاع مقدس، آئینی وعاشورایی و قیصر، پذیرفته شد.

وی استقبال از این همایش را خوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه امسال با استقبال خوبی برای شرکت در همایش مواجه بودیم که با توجه به ملی شدن این رویداد از استان ‌های مختلف کشور آثار به دبیرخانه ارسال شد که این آثار یک ‌شنبه 22 مهرماه 97 توسط علی بهرامی کهیش نزاد، دکترحسینعلی موسی زاده، سجاد خسروی که وظیفه انتخاب آثارشرکت کننده در این همایش را بر عهده داشتند و این داوران همگی از شاعران و فرهیختگان شعر استان خوزستان می باشند، داوری شد.

اهدای 5 هزار جلد کتاب در شهرستان رامهرمز

سید غلامرضا موسوی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز، با اعلام این خبر گفت: با توجه به راه‌ اندازی باشگاه‌ های کتابخوانی، فعالیت‌ های ترویج کتاب و کتابخوانی، کسب مقام‌ های نشان مستمر توسط باشگاه کتابخوانی تشکوه، برگزیده شدن روستاهای باصدی و مربچه و کاندید شدن این شهرستان در چهارمین دوره معرفی پایتخت کتاب ایران در سال 96، تعداد 5 هزار جلد از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به این شهرستان اختصاص داده شد.

وی افزود: این 5 هزار جلد کتاب در زمینه‌های علمی، رمان، ادبیات، کودک و نوجوان در قالب 2 هزار عنوان به 44 باشگاه کتابخوانی شهر و روستای شهرستان رامهروز که در این زمینه فعالیت مستمر داشته اند، اهدا شد.  

افتتاح نمایشگاه خوشنویسی آوای نی در بهبهان

نمایشگاه خوشنویسی «آوای نی» از مجموعه آثار محمد متعبد از هنرمندان انجمن خوشنویسان بهبهان با حضور مهندس ورزشی شهردار بهبهان و رسول عبدی پور مدیریت آموزش پرورش بهبهان و جمعی از هنرمندان و مسئولان محلی این شهرستان افتتاح شد.

مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان با اعلام این خبر اظهار داشت: این نمایشگاه از 19 مهر به مدت 10 روز در نگارخانه میرزا شوقی به صورت صبح و عصر پذیرای علاقه ‌مندان به هنر خوشنویسی خواهد بود.

گفتنی است، در این نماشگاه 40 اثر  در زمینه ‌های مختلف در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است./9456/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات