۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۸۶۱۷۷
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

وضعیت امروز دنیای اسلام، نتیجه تفرقه و اختلاف است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، وضعیت امروز دنیای اسلام را نتیجه اختلاف و تفرقه میان مسلمانان دانست و گفت: دشمن با هدف سلطه بر مسلمانان بذر نفاق و تفرقه را در میان کشورهای اسلامی می کارد.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی استان با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت بر ضرورت دوری امت اسلامی از هر گونه اختلاف و تفرقه تأکید کرد.

امام جمعه فریدونکنار در ادامه سخنان خود، وضعیت امروز دنیای اسلام را نتیجه اختلاف و تفرقه میان مسلمانان دانست و افزود: دشمن با هدف سلطه بر مسلمانان بذر نفاق و تفرقه را در میان کشورهای اسلامی می کارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران با بیان این که قرآن، سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) مسیر رشد و تعالی را به امت اسلامی نشان داده اند، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه اسلامی به خوبی نتوانست از این ظرفیت و پتانسیل بالا بهره گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که تفرقه افکنی میان مسلمانان و سوء استفاده از شرایط به وجود آمده از دیربار مورد توجه استعمار و استکبار در جامعه اسلامی بوده است، تصریح کرد: امروز مسلمانان باید هوشیار و بیدار باشند تا فریب حربه دشمن را نخورند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که متأسفانه کشورهای اسلامی به دلیل عدم توجه به کلام الهی، سیره پیامبر و اهل بیت(ع) سال ها است درگیر جنگ و خونریزی هستند، خاطرنشان کرد: باید با وحدت و همبستگی از بروز چنین رویدادهای تلخی جلوگیری کرد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز باید از عوامل تنش زا در جامعه اسلامی به شدت پرهیز کرد، بیان داشت: امروز بهترین راه برای جامعه اسلامی تکیه بر نقاط مشترک میان مسلمانان است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که تلاش های ایران اسلامی در طی سال های اخیر به منظور تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی بسیار ارزشمند بوده است، خاطرنشان کرد: اگر سایر کشورهای اسلامی نیز وارد مرحله عملی وحدت میان مسلمانان شوند به طور حتم دستان شیطانی دشمنان اسلام از کشورهای اسلامی قطع خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی خود بر طبل اختلاف و تفرقه میان مسلمانان می کوبند، تصریح کرد: با وجود همه تلاش های دشمنان برای بر هم زدن وحدت امت اسلامی، این توطئه دشمن با هوشیاری و پرچم داری ایران اسلامی حفظ مانده است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات