۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۹۸۵۲۱
حجت الاسلام پژمانفر در گفت‌وگو با رسا:

منشور روحانیت مبنای درسی و مانیفست فکری حوزه های علمیه باشد

منشور روحانیت مبنای درسی و مانیفست فکری حوزه های علمیه باشد
سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی معتقد است که منشور روحانیت باید به عنوان مبنای درسی و مانیفست فکری در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و عضو هیأت رییسه فراکسیون روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره اهمیت پرداختن به «منشور روحانیت»، اظهار داشت: امام راحل(ره) به روحانیت به عنوان یک مُبلغ واقعی اسلام نگاه می‌کرد. ایشان معتقد بود که یک روحانی باید پرچم‌دار اسلام ناب در جهت تحقق عدالت و ارزش‌های انسانی در تمام جهان باشد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام خمینی(ره) با روحانیونی که از دین تفسیر فردی داشتند و اساسا با اتفاقات اجتماعی و جهان اسلام بیگانه بودند، زاویه داشت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک روحانی زمانی اصالت دارد و می‌تواند خود را در مسیر تبلیغ اسلام ناب بداند که دغدغه جهان اسلام و اجتماع خود را داشته باشد.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) با روحانی نماهایی که سالها در حوزه علمیه نگذاشتند اسلام ناب در میان مردم شناخته شود و اساسا چهره غیر واقعی از دین ارائه داده بودند، مخالف بود و آنها را افرادی کاملا منحرف می‌دانست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل(ره) با صدور فرمان منشور روحانیت تلاش کرد تا روحانیون را با جریان استعماری که در سده‌های اخیر در حوزه‌های علمیه حضور داشت، آشنا کرده و آنها را آگاه کند.

وی با تاکید بر توجه ویژه حوزه های علمیه به «منشور روحانیت»، بیان داشت: بنده همواره تاکید کرده‌ام منشور روحانیت به عنوان یک مبنای درسی و حتی یک «مانیفست فکری» در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: باید از برخورد کلیشه‌ای و سطحی با منشور روحانیت دوری کنیم، بلکه این منشور آنقدر اهمیت دارد که باید از سوی علما و اساتید در دروس خارج حوزه‌ها بیان شود.

وی تصریح کرد: امروز در حوزه‌های علمیه همچنان ریشه‌های تحجر مشاهده می‌شود. متاسفانه یک جریان منحرف در حوزه‌های علمیه وجود دارد که با وجود استفاده از امکانات نوین، تلاش می‌کند حوزه‌ها را در فضای تحجر نگه دارد./856/ت302/ق

ارسال نظرات