۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۹۸۷۲۰
حجت الاسلام رحمانی:

روحیه جهادی در مدارس علمیه خواهران موج می‌زند

روحیه جهادی در مدارس علمیه خواهران موج می‌زند
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: به لطف الهی امروز روحیه جهادی در مدارس علمیه خواهران موج می‌زند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، عصر یکشنبه در نشست مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران این استان که با حضور معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران کشور به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با تشکر از حضور خانم ظهیری در استان خاطرنشان کرد: همه تلاش مجموعه ما این است که در راستای سیاست‌های جدید مرکز حرکت کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی کمیسیون توسعه و برنامه ریزی در مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان گفت: تشکیل این کمیسیون در استان‌ها و واگذاری همه مسؤولیت‌ها به مدارس یک حرکت قابل تقدیر در راستای طرح مدرسه محوری است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه در مجموع مدارس علمیه خواهران استان ۷۶ طرح فرهنگی برای سال آینده به این کمیسیون ارسال کرده اند، افزود: مجموع اعتباری که برای اجرای این طرح‌ها در کمیسیون تصویب شده ۵۱ میلیون تومان است که ۴۰ میلیون تومان آن از سوی مرکز و مابقی از سوی خود مدارس تأمین می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی کارگروه امور فرهنگی در استان از سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: برای سال آینده ۵ طرح کلی با زیر شاخه‌های مختلف در مدارس علمیه استان برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مرکز دانش آموختگان این استان به عنوان نخستین مرکز کشور راه اندازی شد، ابراز کرد: به لطف الهی در سال‌های گذشته بانک اطلاعاتی دانش آموختگان استان تهیه و به روزرسانی شده است که از این لحاظ هم در کشور جزء رتبه‌های برتر هستیم.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به دوره‌های تربیت مربی و مهارت افزایی طلاب داشته ایم، خاطرنشان کرد: در این زمینه به خوبی از ظرفیت سازمان‌های همسو نهایت استفاده را انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینکه توجه به امور قرآنی جزء مهمترین اولویت‌های این استان در همه سال‌ها بوده است، گفت: امسال در قالب طرح بشارت، بیش از ۳۵۰ طلبه خواهر با اوقاف و امور خیریه استان در بحث امور قرآنی همکاری داشته اند.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه همه دوره‌های مهارتی برگزار شده در این مدیریت حول محور سبک زندگی و تحکیم خانواده بوده است، ادامه داد: بالغ بر ۶۱ میلیون تومان اعتبار در این زمینه از سایر دستگاه‌های فرهنگی استان جذب کرده ایم که در جای خود بی سابقه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اگر چه از نظر امکانات محروم هستیم، اما از نظر استعداد و نیروی انسانی جزء رتبه‌های برتر کشور هستیم، خاطرنشان کرد: امروز به شدت نیازمند روحیه جهادی در حوزه‌های علمیه هستیم که به لطف الهی این روحیه در مدارس علمیه خواهران موج می‌زند./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات